Fodele Beach

Hotellet, eller man kan säga den lillahotellstaden var gräsligt vacker.
Nu var det lågsäsong så vi var cirka 200 gäster. De har 600rum i olika storlekar så anläggningen slukar över 1000personer under sommarens högsäsong.
Fördelen att åka nu med lite folk var ju absolut ingen kö till något.

Själva byn Fodele låg 3.5 km bort upp i bergen, så hela stället vi var på var enbart hotell & dess anläggning.





sista bilden från vår balkong kl 6:10 första morgonen!!

Mat & Dryck:
Efter en vecka med dagligt intag av diverse godsaker i princip dygnet runt står vågen på några extra kilos...
Men man måste ju smaka av allt...



Sniglar mums!!! Olle & Essie tyckte det var konstigt...

Vi blev alla jätteöverraskade över den goda smaken på maten trots att det var buffe.

BADA
Många pooler att välja på.
Olle & jag har mest varit på mitt favvoställe beachen. Där satt han som en ljus med sin spade & grävde & grejade. Uppe vid poolerna var det lite besvärligt med honom, han vill inte bada men gärna springa på kanten & kolla vad kusinerna hittar på. Essie ville inte alls vara vid havet så ganska delade dagar har det varit på familjerna.








Vårat gäng! 9 vuxna & 4 barn!

Utflykter:
Som gammal Kretareseledare var ju sambon tvungen att åka ut lite på äventyr. Han var på Knossos med syster & hennes sambo en dag & en dag var de flesta iväg till nåt krigsfält. Jag stannade hemma från dessa saker.
En dag hyrde vi bil bara min lilla familj & åkte till en bergsby där vi var & hälsade på en borgmästare som sambon känner. Det var 6-7 år sen vi var där sist så han tyckte det var skoj att se barnen.
Jättevacker by iallfall!



Riktigt grekiskt hemlagad mat på en Taverna. Mums vad gott det va!

Vi gick till Fodelebyn en dag & en kväll åkte vi dit en stund vi "ungdomar".



Kvällarna

Tillbringades först i resturangen, bufferesturang passar ypperligt med 4 barn!
Sen gick barnen på disco & vi drack drinkar ute på altanen. Sen var det show varje kväll, de stora barnen tittade varje dag, vi vuxna turades om att sitta med dem. (Men C satt nog varje kväll, hon måste smyggillat showerna...) Olle somnade varje kväll som en stock i sin vagn.



>
mamma & pappa

Sen idag, så kom ingen askmoln & räddade oss. Så tyvärr var det bara att åka hem till ett regnigt Svezia igen!
Lägger fler bilder på Facebook.
Nu måste jag ut med min älskade Grishund!

Behöver väl inte säga att vi haft det helt super?!?!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Marlen

åH VILKEN RESA! vilka underbara bilder...ni är så fina allihopa :)

2010-05-21 @ 11:40:31
URL: http://memystella.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ser helt underbart ut!!!!!!!!!!!!!! Så perfekt att vara många så man kan smita iväg lite på kvällen utan barn =)

2010-05-21 @ 20:30:28
URL: http://fikamonster.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Ja sämre utsikt än det där kan man ju ha... fy fasen va göttigt ni verkar ha haft det.



Har inte varit det minsta sugen på att åka men nu blev jag faktiskt det.

2010-05-21 @ 22:54:20
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Linda S

Ser fantastiskt ut! Härligt att ni haft det bra! :-)

2010-05-22 @ 20:58:25
URL: http://gladaprickar.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0