Falsk krupp...

Olle vaknade 23:30 av en hemsk hostattack.
Både han & Essie har hostat så innan & det brukar gå över ganska fort, ett par minuter max.
Men inatt  gjorde det inte det.
Han kippade efter luft & det pep & lät vid inandningarna.
Olle vart verkligen helt förskräckt över detta & vi också.
Ut på altanen med han & jag ringde till barnakuten för lite råd.
Sjuksköterkskan hörde direkt vad det va & sa att vi skulle vara utomhus 20-30 minuter.
Om inte andningsbsvären släppt då skulle vi ringa till ambulans som skulle kommit & inhalera adrealin.

Men efter en ute runda & lite uppesittande med saft & läsning så lugnande andningen ner sig.
Olle somnade gott om uppuffad i sittande ställning i ett kallt sovrum!
Idag har han lite feber & värsta snorbollen så vi har varit på barnmottagningen nu & inhalerat.

Sköterksan skrattade så åt honom för han satt & sjöng bäbä vita lamm i masken :o)



Nu middag sen hoppas jag på en liten tupplur för oss båda!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Linda S

Usch vad otäckt. Man blir ju så orolig när det e me andningen...

Tur att det gick bra till slut och han inte får tillbaka det.

2010-11-10 @ 18:59:51
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: Anneli

Fy vad läskigt!!! Vi har varit med om detta en gång så jag kan verkligen sätta mig in i din känsla. Hua....tur det gick bra!

2010-11-10 @ 20:10:16
URL: http://fikamonster.blogspot.com
Postat av: mia

Skönt att det blev bra tillslut!

2010-11-11 @ 20:13:03
URL: http://misenk.blogspot.com/
Postat av: tessan

hoppas så att han slipper det igen!!

vet hur otäckt det är, bella hade det rejält för ett år sen o sen haft lite mindre "attacker" efter det..



Hoppas han kryar på sig fort :)

trevlig helg!!


Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0