Hungrig nån?!

Kommer till det senare..

Idag har jag varit i lekparken, barnen följde med & vi träffade lite gamla babykumpaner i parken!
Ibland längtar jag tillbaka till hemmatiden, ta dagen som den kommer, men oftast inte, jag är för rastlös för att kunna vara hemma med barn för länge.

Min syster & en hel hoper vänner får stå för framtidens babyrus & jag får vackert inse att min lediga hemmatid kommer nångång om sisådär 30år när jag blir pensionär. (eller om man vinner ohyggligt många mille på Lotto...)


Tjohoo....blev yr i bollen, har höjdskräck.

Denna lekmojäng  &  den där med vatten (vilket tack & lov är avstängt nu) kan jag inte förstå hur de ska vara i en lekpark. Förra helgen hade kusin Agnes klättrat högst upp på ovan på ett par sekunder...kom hon ner? Nej!
Om hon trillat hade det varit illa..
Vattengrejen är ju jättemysig, de typ fem gånger / år man är i lekparken  & det infaller på soliga varma dagar där kläderna torkar snabbt.
Nä..bort med vatten & hjärnskaksställningar!


Mamsi Lottis leker!


Bäst att hålla kaka högt från Herr Glupsk B.
Lotten, Mia & Marie var de andra som kom med sina småttingar!

Hemma igen så väntade jag ombytt & klar på Maken så jag kunde susa ut till FinaFelice. :)
Suss va lite hängig men Symfoni skulle träna på tömkörning så jag hakade på med Felice.
(kolla gärna Sussis blogg om Symfoni)
Första gången jag rider med Westernsadel & den var grymt skön!
Men min högra fot låste sig & gjorde så ont i slutet av turen så vi hopade över paddock ridningen.
Men eftersom Kåre tränade tömkörning i skogen med Symfoni så var det bara för oss att hänga efter i snår & ris.
Felice gillade inte alls att sällskapet försvann böand tuvorna. Så hon fick jobba rätt bra blad tuvorna hon också :)  


Visst är hon sööööööt!!!

Sen kommer vi till maten....
Igår gjorde Maken levergryta. Vi åt inte den igår, och idag til lunch gick den inte ens åt till hälften. (fattar inte att ingen ville komma hit & smaka...FEGISAR!!!)
Sen ikväll fick vi för oss att woka mat.
Vi handlade för två personer.
Trodde vi!
Vi har mat för ca 4-6 personer kvar på woken & 3-4 portiner levergryta.
Inget går ju att frysa in, så får väl se om jag ska äta upp allt själv i helgen ;)



Första är wokad biff & andra wokad seafood med glasnudlar.
Så himmelsk gott båda två! Vi hade minivårullar till & jag hade köpt soppa oxå men tir vi inte öppnade den ;)

Nu Idol!
Idag håller jag nog lite på Weise även om jag inte tycker han är bäst.

Trevlig helg på er!
Imorgon ska jag på utflykt med Essie, min mamma & min mormor!
Hoppas kunna nostalgifota Svampen!



;o)




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Monixx

Vilken sööt liten hest! ;-)

Hoppas att du hade en trevlig dag!

2010-11-05 @ 22:23:58
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Linda S

Jättefin häst, va mysigt att få rida! :-)

Oj vad god woken ser ut. Du kanske kan lära mig?! :-) E d mjöl i glasnudlar?

2010-11-06 @ 14:10:52
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: Sussi

Kul att du tar dig lite häst-tid då och då ;o) Välkommen igen!! Kram kram

2010-11-06 @ 18:50:27
URL: http://sussissymfoni.blogg.se/
Postat av: Mia

Hej! Kul att ses igen..synd att jag var tvungen att gå så sabbt.. men så blir det ju ibland. :)

2010-11-07 @ 20:08:46
URL: http://misenk.blogspot.com/
Postat av: Milena - mamma till lilla Leah

DET som är så gott!! Att ingen smakade!



Fann din blogg genom Idas, jätte fin! :)



2010-11-10 @ 08:45:45
URL: http://find-infinity.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0