Bibliotek?!

Kanske ska starta en egen bibbla..
Uppe i sovrummet fanns det 38 böcker i bokhyllan & så några jämte sängen som jag läst/ska läsa nu.
I källaren finns nog ett par hundra? böcker & pocket.
Just nu läser jag "Hundraåringen som klev ut genom fönstret"
Helt underbar. Lite annorlunda & går inte sträckläsa på samma vis som jag brukar.
Den hoppar bak i tiden & då måste man ju kolla lite vad som verkligen hände & ja, den där Allan han ändrade verkligen historien ;)
Imorgon är den nog klar så då tar jag nog "Fyrvaktaren".


Chicklit-böcker läser man ju ut på en kväll eller två. Samma historier i olika skepnad!
El Choco var däremot riktigt bra!
En svensk kille som skulle smuggla kokain & fastnade ett antal år i fängelse i Bolivia.
Lite kul för jag sa en dag på jobbet att jag läste den & då berättade min kollega att hans mamma förekom i boken.
Hon brukade hälsa på Jonas & hjälpa honom med grejer.

"Finns inte på kartan" utspelar sig faktiskt i ett påhittat Bruzaholm så både Eksjö & Nässjö finns med.
Men i boken fanns det en korvmoj utanför stationen i Nässjö..den har jag aldrig sett ;)



Sommarens skörd. Men inte biblarna, de använder Maken till nån Jesusbok. Han läser lite konstiga saker om historia & religon. En del är dock riktigt intressanta så ibland går de igenom mina ögon också.

Nu...slut på Dagens Boktips & klasta mig i soffan med the & makrillmacka & hålla tummarna att hela DH kan tittas på utan tekniska problem!


Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0