Ont i baken...

...blev en oplanerad blixtvisit ut till Sussi & Symfoni som ville ha sällis ut i skogen.
Jag lånade Monixx:s mysiga Felice.
Blev lite kär.
Min första alldeles egna sköthäst var en maxad D-ponny som hette Lycke. Han var en skäck så efter det har jag alltid gillat skäckar. Lycke & jag hade många roliga år tillsammans & sista året hade jag honom på foder.
Sen blev jag för stor för han & annat lockade mer än hästar ett par år.

Felice är en skäck. Urmysig & så himla snäll. Jag är ofta lite osäker i början, men med henne gick det kalasbra.
Mindre bra för mina muskler som inte suttit på en hästrygg på hm..ja är det 1,5år eller ännu mer?
Men vi tog en runda i skogen så får det bli mer nästa gång.

Det var också så himla roligt att se Sussi på Symfoni.
Jag hade aldrig ens kännt igen hästen om jag inte visste att det var samma långhåriga ponnyliknande hårboll som hon hämtade hem i vintras.
Är så impad över vilken fin, vacker, lugn & mysig häst hon fått henne till.
Ska bli riktigt riktigt intressant att nån gång framöver få sitta upp på en riktig Sussi häst!
(men först får nog lite mer ridvana testa henne ;) annars fördärvar väl klumpen jag allt haha..)
Mer om Sussis Symfoni från helt ohanterad vildhäst till rid/cowboy häst kan ni se & läsa på hennes blogg. (finns i sidan, Sussis Symfoni)
Felice, den lilla sötnöten figurerar hos Monixx.

Nästa gång ska jag testa cowboysadel...har jag aldrig gjort & undrar sa flundra hur rumpa mår i en sån :)


Felice


Symfoni

Inga bra bilder men dock bilder...

På tal om bilder så ska jag gå fotokurs nu i höst :) Medborgarskolans nybörjar kurs. Ska bli jätteroligt.
Sen blir det ett par timmar den 3 oktober i jkpg på Nikons egna kurs också.

Och på tal om bilder så kan man komma in på syn..
Jag har putsat & putsat på mina glasögon...inget hjälper så till slut upptäckte jag att de är alldeles fulla av små små repor.
Men de har ett par år på nacken så dags att byta dem ändå..men jag gillar dem så det känns inge skoj att byta just nu. Jag har ju mina Hedvigglasögon ockås, men de gillar jag bara när jag är på rätt humör.
Kanske ska ta tag i saken & göra en sån där laseroperation ändå?!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Ja det var skitkul att du följde med!! Klart du ska prova fotölj(western)sadeln nästa gång!! Ska också bli spännande att få se om du klär i tysk mundering!! bildbevis är ett krav för att du får låna kläderna ;o) Ska bli jättekul att gå fotokursen, då träffas vi på onsdagar igen!!

2010-09-22 @ 18:31:34
URL: http://sussissymfoni.blogg.se/
Postat av: Linda S

Vad kul med ridningen och vad kul med fotokursen! :-)

2010-09-23 @ 20:31:47
URL: http://gladaprickar.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0