Glad Lucia på er!

Då det idag var diskussion i A-bladet om att fotografera dagisbarnen eller inte, så bjuder jag på mig själv istället.
Vad tycker ni? Fota eller inte fota på dagis/skolor?

Jag är kluven, såklart vill man fota, men det är inte alltid man (jag) tänker mig för mnär man lägger ut här eller på Facebook, även om min facebook är för vänner så vet man ju aldrig i framtiden vart allt hamnar.
Jag kan ju ta ansvar för mig själv & mina barn, men inte alla kleti & preti som råkar fastna.

Som Virtanen skrev i sin krönika ungefär såhär: "Det kanske är mitt barn som gör nåt lustigt på just den bilden som sen miljontals människor skrattar åt på nätet"
De barn som lever skyddat vet jag inte, borde vara ett heltidsjobb åt ganska många att sitta & leta bland förkoleföräldrars bloggar, facebooks för att hitta, men ibland hittar man ju faktiskt en nål i en höstack.

Andra tycker det är så självklart att få fota att man jämför det med svenska traditioner & jag vet inte vad, men på vår dagis/skoltid togs max fem foton(där kanske ett halvt gick att använda)  som i den ordningsammes familj sattes i album.  Albumen satte man ju kanppast upp för allmän beskådning på Domus!
Nu är bilderna ute på www innan man ens kollat vad det var på dem..
Vi behöver nog ett par år till innan internetvettet har satt sig!




Blond blåögd & pussmun! Det e jag det ;)


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Syster

Ha ha å du e ju klart SNYGGAST!!! Pussmunnen gillas extra.

De e la tur att de iaf får ha lusse firande på skolorna än..

2011-12-13 @ 22:01:36

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0