Hoppas på en bättre vecka..

...denna veckan har verkligen varit så jobbig.
Olles sjuka vill inte riktigt ge sig så det varit ett evigt bärande i timmar på han varje dag.
Det vanliga har varit att förmiddagen varit helt ok, med matlust & lek.
Sen på eftermiddagen förvinner allt, då ska han bara bli buren eller möjligvis åka vagn.
Inget går att lura i honom så oftast somnar han på kvällen på tom mage & vaknar sent runt 22-23 för att bäras runt på igen...
Pju...säger jag bara.

Idag var han trött & grinig redan kl 11.
Vi var ute en sväng så Essie skulle få åka skridskor men då ville han bara bli körd runt runt med vagnen, sen gå hem. Svärmor, farbror M & kusinen lekte vidare med Essie.
Sånt bakslag, jag tänkte bara att nu orkar jag inte mer!!!
Men hux flux här hemma i eftermiddag slog han upp sina tidigare halvöppna ögon, spände dem i mig & sa:
"Jag är hungrig! Inte ont i magen mer!"
Efter det har faktisdkt varit oförskämt pigg så kanske, kanske har det börjat vända?! 
Ropar inte hej...men det känns som han håller på att bli bättre! 


Essie & William i full fart på "skridskobanan". Sen vart oplogas så hon åkte inte så länge.



 
Ute på kalhygget med Baloo & Jackson! Underbar förmiddag med vår i luften!


Äntligen lite bus i blicken!
Ögonbrynetär klistrat & tejpat, han råkade stå precis på fel ställe när Essie duschade förra söndagen, när hon klev ut steg hon på duschskyddet som ligger där så det flög upp rakt över hans öga.
Så då var det bara att skippa Solsidan & sitta på akuten en stund för omplåstring...nu har två tejpbitar lossnat, så imorgon åker den sista så får vi se hur det ser ut under.

Nu...håller vi på att vi får en bättre vecka!
Jag har massa saker på schemat så kommer bli fullt upp!

Ps...projekt badrum går faktiskt framåt...snart så händer det grejer där jag kan va med & bestämma :o)





Vill du säga mig nåt?
Postat av: Linda Sjölin

Vad jobbigt för lilla Olle och er. Är det förkylning i magen eller vad e d?

Hoppas han verkligen får bli pigg snart. Det är ju hemskt att ha ont i magen....

Och sen ett ögonbryn på det... Nu får turen vända!

Väntar me spänning på badrumsbilder. Jag har me ett badrum som jag vill göra...men när blir det? Om hundra år.... ;-)

2011-01-31 @ 21:27:09
Postat av: Syster

Heeej!



Nu såg faktiskt ollebus sig lite lik igen, nu får han bli frisk å spotta ur sig de elaka förkylningsviruset snart! Visst e de härligt me byggdamm, ja har massor om du saknar de om ert badrum blir klart innan mitt kök.. men de tror ja inte! kram

2011-02-02 @ 21:47:02

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0