Sköna maj...

....idag är det sista dagen på Sköna Maj!
Min söte papps tog mig idag på sin finalkörning till jobbet!
Nu e han pensionär! :o)
Tycker jag att han är värd efter alla år i arbete!!! Själv ska man ju jobba 30 år till ungefär så just idag är jag ganska avis & längtar massor till semestern!

Även om pappa inte varit chef över mig så har jag såklart lärt mig massor av honom & hoppas att jag som äpplet i faller alltför långt från trädet ;o)
Tack för alla mil du kört på mig i dina fina bilar! (Och massa annat me såklart men det tar vi en annan gång!!)


Nu blir det fotografering, bil & trädgårdsfix som står på schemat!

Ridning & Hästallergi...
Essie fick prova på ridning i söndags! Jag tyckte det verkade skoj & tog med mig henne, en kompis till henne & Olle till Persö.
Olle tyckte också det va spännande...i ungefär 10-15 minuter. Sen blev han snorig, hostig & slutligen rann ögonen. Då kopplade jag att det var ju nåt fel därinne i ridhuset, ut till bilen & där svullnade hela ansiktet upp & han fick utslag som såg ut som när man bränner sig i hela ansiktet.
Essie kompis kom precis ut då så det var bara kasta ungarna i bilen & köra till akuten.
Väl där så tuppade/somnade av i famnen på mig, så då blev det fart på benen in på sjukan.
Som tur va hade han bra syresättning & alltså ingen "riktig" allergichock, utan en stark allergisk reaktion.
Han fick Tavegyl & piggnade snart till & utslagen & svullnaden sänkte sig.
Så nu blir det en allergiutredning på honom.
Häst tål han ju uppenbarligen inte, men värre är, att jag tror detta pågått ett tag. Han har ju varit sjuk massor i vinter/vår med förkylningar, kruppnätter, snoris osv.
Så min spekulation är att han är hund/katt allergisk i botten & sen belv stallet för mycket. Häst är ju en av de saker man får snabb & stark reaktion på..
Känns inget vidare alls :(
Han ska testas om nån vecka så sen får vi se vad det säger.



Här är iallfall stolt Essie som såklart valde den stora hästen!
De fick både gäöra volter, snett igenom & trava!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Frida

Ha ha, han ser ut att njuta pensionären! Ha de bäst Pappa!

Å sis,tänk va du kan fejsbooka å blogga på tåget, två timmar omdan, fram me laptopen..

Kram te lille Ollebull me <3

2011-06-01 @ 11:00:56
Postat av: Anonym

Ja...ska nog skaffa en liiiiiten rosa dator med glitter på :)

2011-06-01 @ 23:20:04

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0