Vad tycker ni?

Lite trädgårdsprojekt som jag hoppas kan bli klara snart (läs förhoppningsvis tills nästa år mohaha..)


Outnyttjat hörn. Kanske lägga ölandstenen som en liten mur & sen ingången i gamla torkstället?!
Så blir det en liten berså därinne. Staketet ska bytas till nåt annat, men vi klurar på vad, som det är nu, eller bygga egen variant med järngaller i. Vitt eller oljafärg?




Gången ner mot vägen.
Vad ska vi ha bakom muren? Lättskötta växter som hänger över lite? Svart singel eller kullersten?
Lutningen mot gräset är lite svår så just nu lutar jag åt växter & bara en gräsklippkant mot slänten.



Uppåt från gången. På denna platå blir det nog planteringslådor för kryddväxter. Jag såg en rolig rund  "järngallerställning" på Flisby idag som kanske kan vara snygga med småsten i?
(Däruppe ser ni förresten min nya fina cykel! Hej svej vad det går med fler växlar än en enda femma)



Skäms nästan att lägga denna...men vi har inte lagat för vi kan som vanligt inte bestämma om vi ska bygga ut altanen eller ha den som den är & koppla ihop med en annan uteplats som finns bakom denna.
Altanen däruppe måste målas i taket också. Men hittar ingen som får lov att klättra så högt :o)

Ja vi får väl se..kom gärna med tips till oss!!!!

Idag har vi varit ute i Flisby en sväng, ungarna fyndande på loppisen.
Maken var glad för han fick leka konfrensier hela dagen & ropa ut glad reklam över folkvimlet!







Efter Flisby kalasdags för Olle hos kompisen M som fyller tre år på onsdag :o)

Och...till vår stora glädje hann vi precis ner till Tivolit innan de packade ihop för lite åkturer i karuseller!
Essie har varit helt förtvivlad då hon hade feber igår & int ekunde åka. Hade varit synd om oss om vi inte hunnit ner idag!



Nu ska jag ta söndag & käka chocolate Swirl cheesecake!!

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0