Essie, Tuffs, Dosan, Bumlan, Oster, Sötan, Tuss, ESTER....

...kärt barn har många namn & min stora unge har nu fyllt sex år!

Minns själv en hel del från 6-årsåldern så vet hur mycket som händer däruppe under allt det där trassliga håret & de bruna ekorrögonen nu....vårt likasinnade humör i barndomen kan vi ta en annan gång...hmm...

Dagen har varit riktigt riktigt bra, såklart frukost på sängen med det man beställt!
Essie ville för dagen ha rullmacka en knäcka & sin monsterbulle som hon bakade för nån månad sen.
Olle han va piggelin, älskar hans utryck på första bilden. Det är min goding det med morgonfrilla, plirande busögon & smalj så långt det går.
Själv ser jag mer ut som jag vill äta upp både ungar & paket...






När morgonlekarna med allt det nya började ge sig ringde Becca helt lägligt & bjöd med oss till landet för en ridtur för tjejerna. Olle, som numer avskyyyyyr hästar blev lycklig när han fick vara med morfar & Ingrid. (min mormor)

Vi tuffade ut till landet med stort L.
En såndär liten "hemmagård" med gäss, stora änder (ankor?), hönor med kycklingar, tuppar i olika fjädrar med fruar,  tre kossor, två onda baggar, några årslamm & massa tackor.
Och så hästar såklart. Två fjordingar & en ilsken lite skit till shettis.

En runda på Dora Fjording - som alltid går samma väg & surade för vi gick en annan.
Hoppade faktiskt upp själv utan framgång...en fjordis som inte vill gå & har några år på nacken, gör just ingenting, kan nog stå still tills jorden rasar omkring. Men otroligt go med barnen & hon skrittade på med dem på ryggen. Lite trav också för Essies del.Hon älskar hästar så Olles allergi måste vi lösa.
Vi tjejerna Hjälm MÅSTE rida!!

Jag köpte mig ett gulligt lamm...som nu ligger i frysen!
Sån tuuur! Vi äter mycket lamm, men svårt att hitta till vettigt pris i butikerna, detta kött dessutom ekologiskt uppfött :o)
Tyvärr hade jag min lilla kamera med, så flera bilder blev inget & under ridturen hann jag inte hala fram den & krångla. Nu minns jag varför jag så sällan använder den....




Efter Landet åkte vi hem, duschade, sågade kött & lekte.
Sen kom kompisar & Olle hem.

Efter det hittade jag min syster med sin rosa vagn på vägen hem till oss efter Willysrundan.
Mormor & mamma kom senare i bilen för dagens mat som Essie bestömt till pizza.
Bästa presenten kom under kvällen.
Essie sa innan idag till mig : "Jag har ju fått så mycket, jag vet inte huuuur ska jag kunna tacka er??!!"
Sött sött!!! Men hon är så nöjd med allt idag.
Men mest Barbiehästen & sina nya Suziepet...(ej fastnat på bild, en hamster på hjul som ska ha massa svindyra tillbehör..)




Och den där pållen...snabbare än lilla stina spatserar den & dockan över golvet...

Essies gudpaps Daniel kom oxå förbi en sväng med en hamster till. Lycka!!
han fyller förresten oxå år just idag!


Imorgon....kalas.
I övermorgon .....kalas....


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Mamma

Tack, de va så trevligt å kul att princessan gillade hästen.

2011-11-04 @ 22:45:52

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0