Upp som en sol & ner som en pannkaka..

Skrev lite på Fb idag om läkarbesäket, sms & meddelanden har kommit hela eftermiddagen kvällen & ni ska veta att jag uppskattar det massor!!

Jag är sån som skriver om tråkiga saker som händer mig, känns bättre att folk vet, sen märkte jag i somras när jag blev sjuk hur mycket det hjälpt mig med alla därute som gått igenom deprission/utmattningsyndrom/gå i väggen/kalla det var du vill som hörde av sig.
Det hjälpte mig otroligt mycket  att jaga bort ångestattackerna & lära mig slappna av & bara ta en dag i taget.
DET BLIR BÄTTRE!! Och det blev/blir det ju sakta men säkert!

Det som hänt nu då:

Tränade & igår hade jag sån grym träningsvärk i muskeln från bröstet ut i ryggen. Tvålade lite extra & masserade.
Då kom det liksom brun vätska ur bröstet..provade det andra med & där kom också men mindre.
Ganska länge, sen i våras/somras har jag varit öm på höger, sådär som du har fel BH som skaver mitt på. Tänkt flera gånger att jag ska kolla detta men sen har det släppt & som ni vet har jag haft lite annat som fyllt mitt huvud under denna tiden.
Känner ju igenom ibland (för sällan) men inte hittat några knutor, sen vet man ju inte riktigt hur det ska kännas.
Bröst är ju lite knutiga speciellt efter två graviditeter ;)
Iallafall hittade jag efter mycket klämmande en knuta, nu känner jag den bara jag petar så fattar inte hur den kunnat missas..

Igår var det ju fullt googlemaraton för min del...det ska man inte men kan man låta bli??!!
Hittade ju både otäckt & inte, men min hjärna minns ju bara det dumma såklart. Sen var det ganska dåligt med info om vätska från båda brösten :/

Var hos läkaren idag & fick ta blodprov för infektion, han skulle ringa om det visade nåt men ingen ringt på mobilen. Hemma är det såklart privat nummer men se inte om det är från idag :/
Sen remiss för mammografi, han hittade knutan på en gång.
Sen är jag nog världens sämsta patient:
-Har du nån *läkarspråk* knuta?
-Nje...kanske en liten, men den hittar man knappt, är nog bara en vagel liksom..
Han känner & hittar direkt.
Sen säger han att han skickar remiss & jag tänker smita ut innan han ser tårarna, hann inte det så han tröstade länge & sa att han var rätt säker på att det inte var nåt elakt. Dels för det kommer vätska från flera kanaler, båda brösten & knutan inte gör ont, vi har vad jag vet inte heller bröstcancer i släkten.
Biverkning av medicinen trodde han inte, fel färg, (äter venlafaxin & en icke mätbar biverkning är produktion av bröstmjölk). Jag frågade också om hypofysen, men det var visst också fel färg, men kan inte släppa det riktigt för där finns andra grejer som jag har som passar in.

Men kanske fel färg för det var tre år sen brösten användes tänkte jag...men det sa jag inte för det fattar jag med att mjölken inte stannar i gångarna så länge & möglar ;)


Ingen aning hur länge man får vänta, jag blir helt låst hos läkare så alla frågor kommer efteråt.
Ibland har jag med mig papper där jag skrivit innan, men inte idag.
Jag har för ett par år sen opererats för cellförändringar, men där hittar jag ingen koppling än..mer google på det ikväll...
Ska ringa imorgon & kolla om provsvaren visade nåt & fråga om väntetiden. Är den lång får jag väl använda min sjukförsäkring & andra stackare får vänta..

Så...nu slipper jag skriva mer om detta på FB & har ni själva haft såhär eller liknande eller är experter på tuttsjukdomar får ni gärna ringa/skriva!





Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna G

Håller alla tummar jag har nu!

Kramis

2011-11-17 @ 21:26:17
Postat av: Sussi

Styrke och gose kramar i massor!!! <3

2011-11-17 @ 21:39:38
URL: http://sussissymfoni.blogg.se/
Postat av: Monixx

Tänker på dig och förstår din oro mkt väl.

Men det kommer nog gå bra ska du se... bra att du kollade upp det och inte väntar.

jag hållar alla tummar & tassar här hemma.

Kram till dig

2011-11-17 @ 21:47:20
Postat av: Sophie

Kram bästaste Lindha <3

vill bara dela med mig av min upplevelse. Jag hittade knölar i ena bröstet för Ngra år sedan.

Helt plötsligt bara var de där... Fick akut läkartid, mammografi, ultraljud och sedan drog de ut vätska ur knutarna och beskedet att det ej var ngt farligt

Ett år senare kom fler knölar och samma procedur igen. Med tack o lov samma besked som gången innan

Uppenbarligen var det någon slags förändring i fettcrllerna eller brosket från tryckskador i en bilolycka Ngra år tidigare

Så ibland är beskedet ganska bra

Kram till dig vännen

2011-11-17 @ 22:15:38
Postat av: Frida

Älsklingen, Upp som en sol å ner som en Pannkaka, Då får vi hjälpas åt att flippa pannan å vända på Pannkakan igen! Kram till dig!

2011-11-17 @ 22:56:28
Postat av: Lindha

gullliga ni e..

Ni som jort vet säkert tankarna som går...



Syster..du vet väl att det bara är ett år sen jag lyckades med pankisar första gången`?! Så nu vänder såklart smeten rätt igen ;) ( ljusa lite kladdiga i mitten med frasiga kanter...mums!!)

2011-11-17 @ 23:05:18
Postat av: Annica

vännen min... tänker massa på dig! ring om det är nått eller om du bara vill prata lite skit! älskar dig!

2011-11-18 @ 00:14:44
Postat av: Anonym

Vätska kan komma från båda brösten i form av talg (vilket är helt normalt och kan vara allt från gult, grönt och mörkbrunt i färgen). Det pratas dock sällan om detta, som vanligt när det kommer till kvinnofolkets åkommor :) Om man röker/snusar kan det även färgas av nikotin (pratas heller aldrig om det)



Sluta googla, njut av helgen! Det kommer gå bra!

2011-11-18 @ 17:36:09
Postat av: Lindha

Åh den sista kommentaren gillade jag!Verkar ju stämma på mig!

Nä jag googlade inte mer sen. Har inte tid att luska ner mig innan jag vet mer!

2011-11-19 @ 09:50:44
Postat av: Gabriella

Många tankar och kramar till dig Lindha.

Kan bara tänka mig hur många tankar som flyger genom huvudet och att varje dag utan provresultat känns som en evighet. Men jag håller alla tummar jag kan och det här fixar du fint.



Njut av helgen min vän!

Kram



2011-11-19 @ 18:34:21

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0