När andan faller på...

...bäst att blogga lite då fast jag inte har några bilder att bjuda på.

Efter bröllopshelgen blev det stort bakslag för mig så har mest varit hemma & tagit dag för dag.
Jag har insett att det dåliga ofta kommer efter det roliga så får nog hålla mig neutralt tråkig ett tag nu då!

Jag vet inte om nån av er gått igenom nåt sånt här, önskar ingen det men samtidigt har det öppnat mina ögon ganska mycket.
Livet väntar inte, men behöver inte gå på maxfart hela tiden. De små sakerna är de stora egentligen!
Jag jobbar ju lite igen, 2.5timme om dagen. Det räcker. Är oftast helt slut när jag kommer hem runt lunch & sen sover jag ett par timmar i soffan med min spikmatta.
Har fortfarande ont i huvudet, liksom i huden, som man har en förliten kastrull på huvudet. Slutar vid ögonen & börjar i nacken. Ibland känns det som man har stora guldfiskögon som vill ploppa ut, men så är det ju inte.
Så är jag fortfarande i obalans, rent fysiskt alltså, drar åt vänster när jag reser mig & har många intressanta oljud i öronen. Lockkänsla & späner i näsroten. Ska till öronom två veckor så får väl se om det är nåt svajigt med balansen eller om det är hjärspöket som retas med mig.
Denna yrsel har ju varit med från början, med korta korta uppehåll.
Enkelt kan jag likna mitt tillstånd med så man känner sig när man varit riktigt influensasjuk, innan man blir frisk, när man inte har ork & tung i huvudet & ögonen liksom inte hänger med.

Följt med Smullan på meditation. Trodde jag aldrig jag skulle klara av, sitta stilla & bara tänka i 1.5timme....
Men det var jättenyttig för mig. Skönt & avslappnande så det blir fler gånger.
Bara det att gå på massage skulle ingen få mig till för 6 månader sen. Nån som knådar & det tar tid...
Nu älskar jag det.
Körde akupunktur innan också & rekommenderas varmt!

Längtar tillbaka till vardagslivet, saknar mötena på (s)-planaden, miljö&bygg-nämden samt KF, men kan liksom inte ta in info just nu & jobbigt när det blir för mycket folk. (mest när flera pratar samtidigt, då blir jag alldeles snurrig)

Passar Baloo denna veckan :o)
De är iväg & Baloo har inte hunnit få rabiessprutor ännu så han kunde inte följa med.
När jag hämtade honom i fredags var han glad när jag kom, sen tog han sitt ben & ignonerade mig helt....
Tjurigt, liksom visade att han bodde här nu!
När vi skulle gå följde A med med Alice & då var det henne han tittade på & skulle bli kopplad.
När vi skildes åt vid sjön så såg hsan lite förvånad ut, men hakade glatt på mig.
Inne i vårt hus sprang han som en tok genom hela nerevåningen för att hälsa på maken & barnen.
Han är lugnare på nåt vis nu, gjorde sig direkt hemmastadd, som han bara varit på semester.
När vi är ute kan jag märka att han vill gå "hemåt" så kanske saknar han Alice & sin lugna trygga familj!
Här är det ju lite mer livat om kvällarna....
Olle har klarat det hyffsat, han blir rödkantad runt ögonen på kvällen & får då lite medicin så försvinner det. Sanerar hundhår som en tok varje dag men det hjälper inte helt.
Iallafall är det härligt att passa honom.
Men jag är så otroligt glad att han är så trygg & nöjd i sitt nya hem!

Nu vila en timme eller så, missar min eftermiddags vila idag då vi har möte kl 14 på jobbet så blir att åka in till dess istället för förmiddagen. Kommer nog vara trött ikväll...


En favvobild på Baloo när han var liten plutt!

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0