Glad Påsk!




Påskpynt ska vara lite galet fulfint :o)
Ungarnas påhitt iår på gebort pyntet var roligt. Vi har limmat & klippt hela förmiddagen!
Essie har fantasi för mycket. Hon är en liten konstär! 
(men det får ni kanske se imorgon eller en annan dag. Hittar dem inte nu, tror hon har dem i sitt rum i väntan på utdelning! )
Barnen påskade för iallafall för farmor & Lennart idag, & efter det hade visst Påskharen varit i mina föräldrars trädgård ;)

Ikväll har mina föräldra varit här & ätit minipåsk med mig & barnen. Maken spelar...
Mysigt hade vi, uppskattar så att kunna umgås med familjen som vi gör!!
Jag hoppas  mina ungar kommer känna samma sak när de blir stora!

Om ni vill ha en rolig rätt till påskbordet, prova denna lilla ÄggBert!
Mysig & superlätt att göra!





ÄGGBERT

4 port

3msk smör
2 nävar babyspenat (50g)
4 ägg
0,5 dl grädde
0.5 dl parmesan ost
en kvist dill
4 sparris
4 räkor eller kräftstjärtar eller lite rom/kaviar
citronsaft 1/2 citron
salt & peppar efter smak.


bryn upp spenaten i en kastrull eller stekpanna
blanda ihop grädde & ägg
OBS! Knäck äggen i överkant, spara skalen som du har som skål sen!
häll över ägg & grädde - blanda runt (äggröra)
häll i parmesanen & dillen
blanda runt

koka sparrisen nån minut.

lägg i äggröran i skalen.
stick i sparrisen
dekorera med en räka/kräftstjört eller liten klick kaviar & dillkvist

Mums & himla skojig att servera!

Om man inte ska krångla till med recept...tänk äggröra i äggskal med lite valfritt pynt!


SÅ....Glad Påsk!
Nu far jag till Blåkulla!





Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0