jaaa...

äntligen datorn tillbaka från lite behandling för otrolig seghet...
Hoppas den håller lite till.
Den nyare är ju på utlåning till Kakan. Men räknar faktiskt med att få tillbaka den nästa vecka...
Håll tummarna!

Jag har ett väldans roligt privat projekt på G med några vänner!
Kommer presentera det här om ett par dagar. Kommer bli kul!

Är hemkommen från KF slutade för knapp en timme sen, sena möten gör mig pigg.
Så svårt att koppla av. Blir alltid sådär lagom tänkande efteråt.
Även om KF är ganska segt ibland, så ger det inblick i kommunen och som idag blir man glad & tankfylld..
Glad att det finns frågor de flesta partier är helt glasklart överens om.
Där debatten från alla utom ett parti är påläst, statistiskt & humant.

S O L I D A R I T E T

Sen från SD kommer bara inprogrammerade inlägg, hade han månne en bandspelare under slipsen?!
För både i sin anföran & som svar på olika frågeställningar från alla andra partier kom liksom exakt samma svar eller inlägg?! Märkligt! Undrar om de läst sitt eget partiprogram? Hur mycket bistånd finns i deras budget  lokalt som från riks nivå?
Undrar om de skulle säga samma sak om det var ett västerländskt land som kom i krig & behövde komma hit....
Det är inte så hiskeligt längesen Europa va i krig. Var går gränsen för dem? Tyskland? Polen? Italien? England? Usa?
Ibland stöter jag på personer som missnöjesröstat på SD, då blir jag rädd. Frågar varför?
Nästan alltid samma svar:
De tar tag i invandrarpolitiken!
På vilket sätt? inget svar...
Jag frågar oftast om personen är emot adoption. Svaret blir alltid Absolut INTE!!!
Har du läst Sd:s partiprogram??
Näää...vadå?! Vad har det med adoption att göra??!!

Hammaren på spiken...läs & begrunda...
Mellan raderna i mina ögon är det helt klart att adopterade inte är önskvärda.
Inte heller HBQ-par verkar särksilt önskvärda i deras partiprogram...
Först -02-03 ändrades detta till denna text från att adoption inte skulle förekomma utanför familjen alls.

Idag hittar jag inte detta på hemsidan, men fanns i partiprogrammet inför valet.
Läs & begrunda...
Jag kan bara inte fatta att folk "missnöjesröstar" på dessa utan aning om innebörden...


"Adoption
Centralt för Sverigedemokraterna är att alla människor, oavsett könstillhörighet, ska ha samma rättigheter och möjligheter. Män och kvinnor är dock inte skapade likadana och kan därför i olika sammanhang ta olika utgångspunkter och göra olika saker på olika sätt. Män och kvinnor kompletterar varandra, och därför är också alla barns rätt till en mor och en far av väsentlig betydelse. Oerhört centralt är också att barnens bästa beaktas i alla situationer inom familjepolitikens område. Av dessa anledningar motsätter sig partiet krav från såväl ensamstående som från samkönade par eller polygama grupper om att få adoptera barn. Detta bortsett från specialla fall av anhörigadoption. Av samma skäl motsätter sig Sverigedemokraterna även lesbisk inseminationsrätt. Detta innebär på intet sätt att partiet motsätter sig eller nedvärderar dessa gruppers levnadsval eller läggning.

I egenskap av nationalister inser Sverigedemokraterna den enorma betydelse som starka rötter och en trygg identitet har för varje barns utveckling. Sverigedemokraternas grundläggande inställning är att varje barn så långt det är möjligt skall få växa upp under goda förhållanden med sitt eget folk i sitt eget land. Då detta tyvärr inte alltid är möjligt skall viss utländsk adoption kunna tillåtas. I dessa fall måste dock stor hänsyn tas till den rotlöshet och de identifikationsproblem som dessa barn ofta drabbas av.

Det nuvarande statliga adoptionsstödet skall slopas vid utländska adoptioner och delar av detta bör istället användas till insatser i syfte att ge föräldralösa barn i utlandet en möjlighet att växa upp med en far och en mor i sitt eget land eller kulturella närområde.

Adoptivbarn och barn som tillkommit genom sperma- eller äggdonation skall alltid ha rätt att få reda på vilka deras biologiska föräldrar är och även ges stöd och hjälp om de önskar uppsöka dessa."




Jag skriver i princip aldrig om politik i min blogg, den är & ska förbli min privata sfär...men SD gör mig arg!
Och ni som känner mig..jag blir nästan aldrig arg..men att missnöjes rösta på dem, det gör mig riktigt riktigt sur!


Sitter hellre med Alfons Å:s pappa Reinfeldt som statsminister än ha SD i riksdagen & i KF!!!
Men...vet att  vi i riksdagen blir röda så småningom, men en del behöver lite hjälp på vägen.. ;)

Med det..ska jag surfa vidare en stund innan det blir bädden för Moi..

Imorgon eller på lördag kommer ett helt vanligt besked om morgondagens afterwork, mina nya inköp &  kanske barnens hyss...





Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0