Flash backs...

Idag när vi åkte till Göteborg var det nåt som fick mig tänka på min gammelmormor Helga.
Om hon levt hade hon blivit 112 år i december.

Funderade på hon som tolvåring för 100 år sen kunde tro att barnen idag har både egen telefon och en liten platta man kan skriva på...

Hos min syster på gården finns stenar som Essie & Olle snabbt kom på att man kan springa på "utan nudda mark".
Utanför Helgas etta i Lidköping fanns stammar av träd i lekparken & rulltunnor vi sprang på.
Undrar om våra barn kommer minnas såna detaljer när de blir äldre, eller om de minns vilka dataspel/filmer de som de besökte hade?!

När vi är hemma ska jag kolla om jag hittar lite bilder från min gammelmormor Helga, född år 1900!

I Lidköping där hon bodde, finns ett annat barndomsminne som fortfarande står kvar, fast idag vet jag ju att det har en annan funktion än att vara en utomjordisk sambandscentral.....
(kanske min brors Starswars intresse i början på -80 som fick mig att tro detta..mystisk var den iallafall..)
Man såg tornet från andra sidan vägen av gammelmormors område...den var otäck..



Jaha...och var är E.T ??!!



Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0