Sjukstuga & lite sy..

Ester lite feber lör-sön. Hosta. Hackig hackehackspett.
Måndagen ledde därtill ett läkarbesäk så hon hostat sådär länge nu. Inget större fel på henne. Astmatisk hosta så bara att inhalera mera. Hon har fått nya tuber så tror inte hon fått i sig dosen som hon ska, men nu har vi övat så nu ska det nog lätta.
Eftermiddagen höll vi på att sy dynöverdrag & jag kände mig mer & mer frusen.
När maken kom hem huttrade jag som jag var ute i kallaste vintern. Ner i bädden & sov tre timmar.
Sen somnade jag vid 21 & sov till 12:00 igår. Fatta att S O V A till kl 12!! 15 timmar!
Huvudvärk, hosta & matt som bara den.
Idag sov till 10:00 och hade precis glidit ner till soffan när Maken ringde. Olle feber på dagis.
Hämtade hem honom sen satt vi i soffan tills Maken kom hem efter lunch.
Olles feber verkar lagt sig en del, men hostar. 
Så imorgon får vi se hur vi mår. Sådär kul då Maken rymt till Göteborg, men jag är ju iallfall uppe på benen nu även om kroppen är matt, öronen döva & näsan rinner.
Men kanske ska vara tacksam att det inte är magfluss...då hade maken inte fått åka...och inte tror jag mina föräldrar  & svärisar skulle vilja hjälpa till alltför mycket med kräk här & där...

Men visst funderar man på vad för sjuka alla har nu. Hela facebook är fyllt av vabbande & vuxna sjuklingar.
Upp mot två veckor inte ovanligt...Huja..det har jag inte tid med!!!
Nu får sjukan inte vandra runt mer...vi vill vara friska i påsk så vi kan åka till BlåKulla!



Den blå bollen är ett fluss-virus! ganska vackert faktiskt!



Iallafall...jag har lite symani härhemma. Fyndat tyg på Lagerhaus och haft ett litet projekt på G så bara att fortsätta när maskinen står framme.
Kan inte visa vad...för det är lite presenter, men denna lilla badväska gjorde Essie & jag idag.




Har plastfrotte inuti så inte allt utanför ska bli blött.
Kanske ingen bra ide kom jag på sen, för det kanske blir svårt att självtorka därinne?
Ideer på det?
Den blev hyffsat söt iallafall för att vara sydd på nån timme av en okoncentrerad mamma med bara udda trådar hemma och inte alla kopplingar på i hjärnkontoret ;9








Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0