Sköna söndag...



...i soffan efter en intensiv helg!
Jag & ungarna har haft riktigt bra dagar. Maken lämnade oss för mässa i Malmö i torsdags morse, han dimper väl ner här i huset nån gång inatt.

I fredags åkte vi först till mitt jobb, vilket var lyckat, ungarna vill nu gärna följa med imorgon...vet inte om mina kollegor skulle uppskatta mina frågvisa ungar mer än nån timme då & då.

Efter det åkte vi till Götet för att hjälpa min syster att va barnvakt när svägerskan skulle upp & jobba på lördagen.
Fast efter denna helgen har jag konstaterat att min syster alldeles ypperligt klarar av fem barn & en sovande Moi....fått både latte & frukost serverad två mornar i rad, efter att hon ordnat mat till både sin Stina & våra små.

Tack Frida! Och Tack C för en myskväll i OnePice:s tecken. Vet knappt om jag vågar campa med er i sommar..
Vi kommer bli familjen heldräkt liksom ;) för jag e såld & måste ha en!!

Igår efter grill & lek i Arken bortanför svägerskan med ungar & ett roligt besök av Stina med barn, åkte jag, syster & barnen hem  till Nässjö. Hem & dona lite så kom fam. B, Kalmarflocken & Molle m mage & son.
Så det var fullt mellodrag med barn som va 5 9 12mån. 3 4 4 & 6 år.

En kul grej, på dagen pratade jag med mamma & skämtade med henne att om de inte hade nåt att göra kunde de städa hemma hos mig. När vi kom hem släppte jag bara av Syster, barnen & packningen sen åkte jag & handlade. på ICA slog det mig att det såg ju helt ok ut hemma. Hade mamma städat iallafall?
Visste att hallmattan vart helt gräsig/grusig & toan skitig så tänkte minsann att jag kollar det först när jag kommer hem.
Hemma så var de rena! Jag garvade & sa det till Syster, att mamma & pappa varit här & städat, då säger hon att hon dammsugit när jag handlade.
Kunde inte sätta fingret på vad, men hemmet kändes mer rent & undanplockat än när jag åkte i fredags...
Men då min Syster tagit fem barn på morgonen, hann hon säkert plocka & städa ett hus på trekvart oxå.
Lite senare kom päronen förbi & jag sa att jag trodde de varit här, men att det var Syster som städat. Då flinade mamma & jo..hon hade varit här på en plocka & torkarunda, men inte dammsugit.
Goa fina mamma! Tack!

Missade tyvärr många fina kameraminnen i helgen., men behåller dem i mitt minne :o)
Lite på oss hann vi iallfall knäppa:



Stina får titta närmare på sin första fångst, en stor fet mask!




När man är ett år finns mycket att inspektera..en näve grus,
kanske masken gömmer sig där?!


Fina Yster!


Stina fyllde ett år den 23: i den fina asken fanns ett förkläde med små bakelsefickor på.
Och en mini-ugnsvante, men den syns inte på bilden.


Underbara kusinerna!


C & Moi i Onepiece. Måste ärligt säga att den var så fruktansvärt skön!
När man är 30+ kan man faktiskt säga vad man tycker...och ha det på sig!!
Så på min önskelista står en ngt mindre OnePiece. (Den jag har tillhör bror Gelnn Weber)
Enda nackdelen är för tjejer när man ska gå på toa.
Blir kallt att gå på toan på kvälllarna när vi e på campingen.


Igår, Mellokvällen, Stina tyckte hon skulle få äta med de stora barnen!


TACK Annica & co för den goda goda maten!!

Haft en tokbra helg så..en än gång tack till alla inblandade!
Imorgon...Ny vecka & hoppas den börjar bra!

Kram!



Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0