Fullmatad, tankad & taggad!

Jag har varit på utbildning i helgen, "Framtida ledare & att vinna val".
Vi är 80 personer som går detta under två år. Vi som går kommer från Jönköping, Kalmar, Kronoberg, Blekinge & Gotland. Vi är fyra stycken från Nässjö.
Min första utbildning inom sossarna, och är överraskad av kvaliten & hur mycket jag faktiskt snappat upp på dessa två dagar. Ett sånt härligt gäng, med så olika bakgrund & roller i sina kommuner/fackpolitiskt.
Just nu vill jag bara veta mer, mer, mer...  :o)
 

Jamen titta, en klassisk Overhead! Faktiskt ett bra vertyg om man vill att deltagarna ska anteckna!

Jag ska inte tråka ut er, med vad vi sysslat med, men en sak vi fått i uppgift, är att starta en blogg eller Twitter.
Bloggen har jag ju, men har under tag funderat på om jag vill lägga in politiken i denna eller inte.
För mig är denna blogg ett "minnesalbum" på vad jag gjort under året, samla bilder & vår familjs liv.
Nån gång ibland kommer ju ämnen in, som skolutredningen, nån gång skrev jag om mina tankar om SD.
Men det är mer sånt som jag engegerar mig extra mycket i som privatperson, som jag kanske tagit med även om jag inte va med i politiken.
 

Ibland måste man lita på sin ledare/kompis. Läskigt att  bara gå utan att se, men faktiskt en häftig övning.
Man får liksom varghörsel efter en stund.

Innan jag gick med i Sossarna, fanns det för mig en kommun, ett landsting, en stat. Sen vad de pysslade med tänkte jag inte så mycket på, efter ett par år i fullmäktige, nämnder och i S i Nässjö, får ju alla delar en röd tråd.
Vi bor ju i ett jätteföretag, med många olika avdelningar som ständigt förändras.
I goda tider kan man väl säga att kommunen är miljonärer som ändå lägger undan, och i dåliga lever vi lite på gränsen, men vi måste ändå byta den där tvättmaskinen, måla om huset eller kanske tom byta bostad, Vipps fick vi tvillingar fast vi bara har plats för de två barn vi har, vi flyttar till ett större hus. 18 år senare har alla barnen flyttat och vi vill inte ha så stor kostym - vi byter till mindre eller bygger om till våra behov.

Detta inlägg lyder definitivt inte det vi lärt oss idag, att hålla sig till ett ämne..
Men det är bara att träna & träna :O)

Nu ska jag fortsätta renskriva mina tre anteckningsblock, spana i mina nya vänner på facebook och sen krypa ner hos mina underbara ungar!

Maken är ju på rymmen igen. I Kina. I morse va det ett program på tv om vad de äter för utrotningshotade djur i Kina - ett va grävling. Kom på en bra affärside - lasta grävlingar på makens lastbåtar som går tillbaka till Kina. Alltså påkörda grävlingar, tror inte så många vill jaga grävling...
Sen när du äter hajfenssoppa, så är det svamp. Bara så du vet ;)
 
 
 
 
 
 

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0