Tårta klart!!

Igår hämtade jag nya bitar tårta för smakprov.
Den blev jättegod så vi spikar det konceptet.
Utseende kommer bli annolunda så det får bli helt överaskning den dagen. :)



Ett litet problem blev nu att den smakar ganska mycket efterrätt.
Vi hade tänkt ha panacotta eller nåt sånt till efterrätt men nu tycker jag det blir lite kaka på kaka även om det bör vara ett par timmar emellan.
Klurar på nya efterrätter nu till middagen.

Vad tycker ni?

Jordgubbar/glass/grädde
Ostkaka (såklart hemmagjord)
Hemmagjord glass
Pannacotta
Sorbet

Jag har bestämt att jag ska lägga upp det jag lägger på bröllopsbloggen här också. Jag ska bara lösa det där med att lösenet inte  hänger med när jag kopierar därifrån.  :)
Anledningen till lösenet är för gästernas skull, jag vet att en del kanske inte vill figurera på nätet  så det är därför den ska hållas lite privat.  
Det som kommer ligga där & inte här är önskelistan & gästlistan.
Den ska vara en liten informationslänk till gästerna så de vet vad som händer. Jag hinner inte sms:a ringa  60 pers.

Dags att fixa sig inför dagen..Mulle står på schemat kl 10 & jag råkar veta att skräptanten är i skogarna så det är väl bäst att trotsa kylan idag....

Brrr.....


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Bakelsen ser fantastisk ut, blir säkert super! Som efterrätt skulle jag nog satsa på en frisk sorbet eller något riktigt chokladigt (om inte tårtan är för mycket åt chokladhållet) för att bryta av tårt/efterrätt-konceptet!

2010-05-08 @ 09:12:34
URL: http://fikamonster.blogspot.com
Postat av: Linda S

Åh, den ser supergod ut!

Jag hade absolut tagit jordgubbar med glass och grädde! :-)

2010-05-08 @ 14:55:55
URL: http://gladaprickar.blogspot.com
Postat av: Jessica

Ser superduper god ut den kakan.

Något som är vansinnig tiott och friskt är sorbe. Som man lägger i typ "martiniglas" och häller på fläderblomscider. Dekorerar med färska bär. Så läskande. man kanske gör tvärt om. Alltså först cider och sedan lägga i sorbet.

2010-05-09 @ 09:15:02
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Syster

Midsommar, earthgubbs å grädde/glass!

2010-05-09 @ 17:52:36
Postat av: Monixx

Hade även jag valt jordgubbar, glass, och grädde. Midsommarafton till ära. :-)

2010-05-10 @ 13:18:59
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0