Duktig Svenssonfamilj!

Började dagen med en promenad hela familjen. Vi gick upp till Smullan & tittade på deras fina trädgård & tog en snabb kopp kaffe.
Baloo & Jackson fick busa av sig lite, men ibland är det lite väl hårda tag. Baloo är ju dubbelt så stor som Jackson & ångvältar ner den lille skiten. De stänger ju av öronen när de busar så inte så ätt att förklara för 40kg Baloo att sådär får man faktiskt inte göra!!!

Hemma igen blev äntligen vår julklappspostlåda uppsatt så nu blir nog tidingsbudet glad på morgonen när de slipper den snea gröna plasttunnan som alltid ramlar ner från sin provisoriska pinne.
Räfsade massa skräp i rabbatterna & lade upp storslagna planer för vår trädgård.
Hm...det ÄR en del som behöver göras på vårt hus ute också, men då behövs en fetare plånka & ganska mycke mer tid.
Planen i stort:

- nya räcke, alla altaner & balkongerna, samt bygga ut altanen nere. Men till det krävs bygglov så tror inte vi hinner med det. Nån somm vet, räcker det att själv skissa upp ungefär hur det ska bli?
- stenläggningen ner bakom huset, murar & annat som ska fixas
- måla den höga vindskivan. Nån som vill leka spindelmannen?
- ta bort häcken & sätta upp staket
- Carport
- förråd
- lekstuga

Ja den där listan tar aldrig slut så det får bli lite då & då!
Efter träfgårdsjobbet åkte vi ut till Skåne & bytte däck på bilen. Essies grannkompis följde med & Essie tyckte det var så skoj att visa alla roliga saker. Mest skoj var ju den lilla dammen....bara väntar på att hon ska drösa i när hon fiskar löv i den. Den är inte stor men lite otäckt är det ändå. Barn & vatten ska man aldrig lita på.

Jag passade på att lägga lite spår med Baloo. Var jättelängesen vi gjorde det så det var lite spännande.
La två i granodlingen & ett längre på ängen.
Han tog alla tre helt perfekt! Tog lite tid att hitta spåret på ängen, tills jag kom på att vi stod 15-20m fel åt sidan.
Direkt när vi kom fram där ag gått så tog han det direkt....och vill aldrig sluta!
Får nog ta lite mer träning på spår då han verkar fatta den grejen!


taskig matte som lagt en godis bland myrorna! De små rackarna anföll stackars Baloo så han blev faktiskt rädd för dem!
Här gäller inte "äta myror"


Min fina vackra Balutt Skrutt!



Hopp i luften!


Hemma igen tog jag en tupplur i soffan sen var vi ute & jobbade igen.
Olle skötte sig som vanligt alldeles utmärkt & satt & pillade med intressanta saker utanför källaren.
Tjejerna rullade i slänten & det var han ju också tvungen att testa. Söt söt söt!
Han har stått två gånger utan stöd nu, men gå nja...det går fortare att krypa så han väntar lite med det!
Förundras varje dag över hur tokigt underbara ungar vi har!
Tack för ni finns mina små Knoddar!

Nu ska jag hoppa upp i Bingen & läsa lite bok.  Har precis läst Eremitkräftorna & den var verkligen bra!
Missat första delen Berlinerpopplarna men imorgon ska jag be mamma skicka med pappa tredje delen.
Den hade ju sånt slut tvåan så man måste läsa trean! Me like!!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica

Tycker Baloo är ganska försiktigt ändå.. men du vet ju att jag är en hönsmatte!!!

2009-04-13 @ 22:25:59
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: Anna

Tack för lånet av Olles kläder! Har fått korten idag - du kan gå in o se resultatet på



http://www.studiobus.net/571400380511166



2009-04-15 @ 18:31:29
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: mia

Det är bara att komma förbi om du vill, om du vågar... :) Verkar som ni haft en jätte trevlig påsk!

2009-04-15 @ 21:26:00
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: marie

våran lista på trädgården verkar komma upp i er storlek haha, men som du skrev bara att ta en sak i taget!

2009-04-15 @ 21:28:37
Postat av: Gabriella

Ja det var väl på tiden att ni fixade brevlådan skrattar



Ngn gång när jag varit förbi så har den stått på marken borta vid andra "ingången" vid trappan.

Och nu när jag var förbi så hängde den på sniskan på pinnen.

Ni är för skojiga... =D

2009-04-16 @ 11:31:10
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Jag själv

Ja borde ju fotat min snygga gamla brevlåda hehe..

2009-04-16 @ 21:34:19

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0