Premiär för våren!

Ja NU är den äntligen här!
Våren! Undrar hur många blogginlägg de tär om våren idag? Ganska många kan jag gissa.
I mig kliar & kryper det efter att vara UTE!
Tog en långis efter jag lämnat Ester till dagis. Sen tränade jag med Baloo på stan!
Så såg ni en ihälligt skällande berner & en figur som stod med ryggen vänd från honom med barnvagn i närheten så var det bara jag!
Men det verkar faktiskt funka. Han var tyst till slut. Vi gjorde ett par binda-inte-skälla försök i parken också.
Måste sett så skojigt ut. Tokiga människa som står där.  Hemma här sen har han legat fint hela eftermiddagen i vår trädgård utan att bli tokig för han inte får vara med i lekplatsen med oss andra. Skönt! Känns definitivt som denna metod kommer funka på han.
Utanför dagis håller han aldrig på & skäller, men där han har ju varit uppbunden sen han var liten så det tillhör ju rutinerna.

Grå tråkig trädgård, numer bajsfri men full med grävlingshål...vem kan grävlingen va?

Hemma på trädgården har jag sanerat (skäms på mig men det låg en & annan hundklutt om man säger så.....det som göms i snö..) , klippt äppelträden - det jag nådde, satt upp litet provisoriskt staket för rymmarhålet mot grannen, planterat några påskliljor & lekt med Olle, Essie & alla grannungarna som kommit ut nu efter vinterdvalan!

Olle gjorde gräspremiör & det var inte speciellt poppis. Det var ju läskigt som attan att krypa med händerna på gräs. Ne fyyyy....det gillade han inte alls. Men snart så vänjer han sig nog.
Är lite sur på skorna jag köpte, de är redan för små! Använda två gånger. Kanske ska putsa till dem & ta med till Västerås imorgon & byta? Men jag tror knappast jag får byta. Får lägga ut dem på tradera & sen köpa ett par till en stl större.
Upptäckte i vårvädret att barnen måste ha kläder NU.
Essie jacka & skor, Olle jacka & skor.
Han har ju världens snyggaste jacka, men den ska han ju egentligen inte vara i sandträsket med.


Olle på bilpremiär. Missa inte den ursköna skinnjackan! Så söööööt!
Ja, han får ha raggsockar på fötterna. det funkar det också. Plastpåsar över kanske så blir de vattentäta också?

På tal om plastpåsar gick jag från dagis med blåa-plastpåsefötter idag. När jag kopplade loss Baloo står alla barnen i fönstret & tittar som de brukar. Sen ser jag att de pekar på mig & inte på hunden. Tittar ner & jaha...vilka snygga skor man fått! DET hade ju varit kul att gå hem med dem. Essie skrattade men tyckte det var jättepint!!

Nu ska jag natta Essie, plocka lite, packa lite för imorgon. Hinner nog tyvärr inte träffa lille nybebisen :( De har inte kommit hem än så hejar på att det blir ikväll/imorgon förmiddag så vi kan smita förbi innan vi kör!
de mår bra iallfall & längtar hem nu!


Ne ni, Ha en underbar vårnatt!!

Sular in en jackbild till så ni ser hur snygg den är....


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Yster

Såå cool skinnpaj!

Visst e de härligt med våren, här har den varit i två veckor, haft premiärcykeltur med fika i slottskogen.

2009-04-02 @ 20:16:47
Postat av: mmicka

Sicken snygging han är i skinn Jacka :)

Emilia har oxå fått en, dö coola ju :D

2009-04-02 @ 20:31:17
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Helén

Det är ju så otroligt härligt nu när våren verkar som om den vill stanna kvar. Skulle ju bli fint över påsken över.

Såg du mitt blogginlägg om en bloggkryssning till hösten?!

Ha en riktigt bra helg.

Kram

2009-04-02 @ 20:34:51
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Jennie

Hahaha såååå söt! Jack exakt likadan jacka!! hihi de är tokfina!



kram

2009-04-02 @ 21:11:37
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Åhåå. kom just osökt att tänka på Björn Rosenströms låt:

Ett par splitternya blåa glänsandeee SOCKIPLAST! haha

Gjorde själv samma misstag häromdagen. Och det händer ooofta. så knäppt.

Gillar Olles jacka. Så himla tuff han är lille plutten!

Natti natti!

2009-04-02 @ 23:22:36
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Annica

Så häftig..

2009-04-04 @ 22:37:36
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0