DagisOlle :o)

Idag var det inskolning på dagis för Olle.
Det var sambon som gick dit  med honom.
1 timme var de där denna första dag.
Sen är det 1.5 timme resten av veckan....jag tycker det är lite. Dessutom då föräldrarna är med. De äter inte heller utan, tja, man är i närheten vad jag förstod.
Olle skulle få vara ett par extra timmar nån dag, han börjar ju på riktigt nästa vecka & då blir det fulla dagar tre dagar i veckan.
Jag kommer jobba tisdagar, onsdagar & torsdagar. Sambon går upp till heltid. Med 10% till på mig & han på hheltid kommer det kännas som vi vunnit på triss varje månad sen :)
Synd att huset är bra mycke dyrare vintertid så det lär väl inte märkas ändå.

Essie är sjuk för första gången sen tidigt i våras. Typiskt. Så imorgon får sambon vara hemma tills Olles inskolning är klar.
Kl 16:00 imorgon ska vi på intervju ihop med Gissarna inför Smullans & makens kommande adoption på socialkontoret. Ska bli spännande..lite som att rumla runt i sänghalmen med dem då det är ett steg i processen för dem att skaffa barn :o) hihi..

Jag har jobbat idag & var sjukt trött & mörbultat i nacke/rygg på eftermiddagen. Nu längtar jag mest till barnen somnat & jag averkat en runda med Baloo, sen blir det ryggläge i soffan.

Helgen som gått har varit helt jättebra!
I lördags blev vi bjudna till sambons bror. God lax, vitt vin & spelkväll. Trevligt & skönt att vara där utan barnen. de har ju sin lilla W så det var skoj att kunna kika & klämma lite extra på honom. Blir ju inte när vi har våra med oss. Stora killen han börjar bli iallafall.
I söndags var sambon & jag ilite i svampskogarna...hittade typ 7 kantareller. Dåligt! Sen hämtade vi hem barnen & så var det fullt bus igen.
På söndagskvällen kom en gammal kompis till sambon & hans tjekiska flcikvänn på grill. han jobbar inom resturangbranschen så det går inte träffas fredag eller lördagar. Vi hade jätte trevligt & grillade gott.
Essie var väldigt arg för vi pratade inte med henne...vi pratade ju engelska & det gillade hon inte ;)

ha en underbar måndagskväll...bara fyra dagar kvar innan helg ;)





Vill du säga mig nåt?
Postat av: marie

känns annorlunda nu när det är dax för förskola för kidsen. oliwer har lite tid kvar hemma innan det drar igång sen är man ju där med. pratade med anna om att träffas nästa måndag. kan du då?

2009-08-17 @ 20:32:12
Postat av: Sussi

Låter som du har haft en mysig helg.. Känner faktiskt att jag börjar sakna stallet nu... vi får väl våldgästa monixx!!!

2009-08-17 @ 20:36:19
URL: http://ifdreamscometrue.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, lite nervöst men ändå spännande inför morgondagen?!



Ska vi ses utanför imorgon kanske?

2009-08-17 @ 20:54:09
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Annica

Vilka fantasier du har... Rulla runt i sänghalmen!!!Hahaha.

2009-08-17 @ 21:22:25
Postat av: Gabriella

Ja våra små bebisar har blivit stora.

Dax för dagis... inte klokt ju.

Enya skolas in den 31:e och det var oxå 1,5 tim mån-fre.

Så det blir spännande... men det blir M som får sköta det, jag är i skolan.



Usch inget kul att vara sjuk men snart är hösten här och då drar det ju igång. Sjukdomarna avlöser varann från sep till mars typ =(

Hoppas hon piggnar till snabbt.



Kram

2009-08-18 @ 09:09:32
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Spännande med dagis. men jag tycker det känns lite otäckt. That´s it liksom...

2009-08-18 @ 09:15:43
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0