Skiiitungar ;)

Olle var jättetrött redan kl 18:00 han fick under protest gå in från sandlådan då.
Var helt villig att bli pyjmasad & sen dammsög vi en stund.
Perfekt tänkte jag då han gnuggade sina blå med sina små nävar. Välling i micron & ner med Lillfisen i sängen. Sen var det tyst i typ 2 minuter. (den tid det tar att sluka vällingen)
Gallskrik!!
3 minuter senare när jag precis ska gå upp blir det tyst. TUR tänkte jag. Då kommer Essie sättande från trädgården med illvrålet som skulle få Ronjas vårskrik att låta som en förkyld mus.
Inte hade hon slått sig inte, hennes kompis ville gå hem helt enkelt.
Olle hörde ju såklart detta & började tävla med Essies vrål däruppe.
Sätter på Linus på linjen till Essie, hämtar Olle.
Han är ARG tittar SURT på mig & kryper snabbt upp till Essie i fåtöljen.
Nu har jag två nöjda vakna barn!

Har tyckt sista dagarna att det är ovanligt skitigt & HÅRIGT  härhemma. Och idag nör jag borstade pälsråttan Baloo fick jag ju svaret. Tror jag borstade bort en hel pudel  :o) Han behöver ett ordetligt bad så det får det bli nästa vecka!!!

Fredag imorgon,  I like! Syster & hennes sambo kommer, tyvärrinte min bror men de har roligare grejer för sig än att åka på en gammal släktfest på lördag ;)
Vi andra ska ner till Öland & träffa pappas syskon, alla mina kusiner & deras ungar. Fullt hus vill jag lova !!

Nu svabbar Olle golvet...bäst att ta moppen & hinken....hör PLASK ända hit..

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0