Lite allt möjligt idag!

Tack för era ideer om målningen.
Ikväll ska jag ge det ett försök igen. Igår hann vi inte då vi åkte upp till mina föräldrar för att hämta barnen & äta mat.
Mamma hade gjort fläskpannkaka utan mjölk & mjöl. Recept hon fått av Carro & så supergott.
Det var ägg, keso, grädde & bacon. Kanvarit nåt mer. Ska ta reda på hela receptet & skriva det här för det måste ni prova!

Känner av kroppen idag, först all målning & sen ett ridpass igår. Hade Windfee, lite udda häst känns som en blandning mellan travare & ponny.
Gick jättebra i början men efter lite galopp blev hon hoppetossa & visste inte alls var hon skulle göra av sig själv. Helst vill hon bara kasta sig in i galoppen efter ett varv i slängtrav. Det vill inte jag så jag blev sur & hon blev också sur så vi studsade runt innan jag tillslut tog hem matchen & fick  till ett par riktigt fina fattningar till slut.
Vi körde en rolig övning med bommar, trava över tre, fatta galopp över en sen trav igen över nästa serie. På andra långsidan var det koner vi skulle rida öppna/sluta. Jobbigt men riktigt kul.
Nästa gång är det hoppning...gah...blir alltid nerväs för det fast jag egentligen tycker detär jätteskoj, en beror ju helt påvilken häst man får. Men när jag tänker efter är det bara två jag absolut inte kan tänka mig, så sån otur kan jag inte ha?!

Idag har vi varit hos doktorn på morgonen. Vi ska pricktesta henne om några dagar för div alleriger & smörja med kortisonsalva. Mamma köpte nån aloevera igår, läkaren tyckte jag skulle ta kortisonet först för att läka det sen prova aloevera. Jagvet inte riktigt hur jag ska göra så ska forska lite i ämnet under dagen. Kortison är ju ändå en medicin, men hon har ganska mycke eksem.
Är lite nervös förr allergitestet...tänk om det ÄR djuren som är orsak? Men läkaren sa att då borde hon haft mer bexvär av astman & rinnande ögon & det har ju inte haft alls. Astman var jättelängesen vi överhuvudtaget märkte av.

Nu blir att rensa i hallen ens tund, sen ska jag till Anna & Sigge på lunch. Måste ner på stan med & ämta salvorna & ta en kik på Åhlens efter band till Olles gardiner. När  sambon kommer hem ska jag träna med Baloo nån timme själv. Kan behövas. Han är som en hoppig känguru & vill inte alls bli inkallad längre. 
Men problemet är ju inte när man tränar, då kommer han alltid, utan när han är lös på tomten det är då i vardagssituationer han inte kommer utan bara hoppar runt & biter/skäller på skoj i luften. 
Ok för mig som är van, men andra tycker nog han är lite läskig när han håller på så. 
Så nån övning får jag hitta på för detta. 
 En annan grej jag funderat på med Baloo är att han står lite utåt ed framtassarna. På utställningsspråk heter det fransyskt. Han står inte lika mycket så som innan men kofotad är han. Är det nåt man borde kolla upp?
På bilden står han med framtassarna som han brukar, (bakdelen behöver ni inte kika på, så brukar han inte stå :-) ) 
men är han inte väldigt "rak" i frambenen sen liksom utåt med tassarna.




Nehe...nu ska jag kolla till Olle i vagnen & fixa till lite innan jag ska gå iväg igen!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Monixx

Halloj!

Nä, det är min gammelmormors hus som hon och hennes man byggde en gång i tiden.

Fint som tusan är det!

Fast nu har jag ju inte varit där på måånga år.

Ja det är så trååkigt att packa. Och vad skit man hittar. Ändå har vi bara bott här i 1.5 år.

:-)

Kul att du har kommit igång med ridningen igen! du får följa med ut sen och hälsa på min skrutt.

2009-02-03 @ 10:46:45
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Micka

Håller tummarna för att det inte ger utslag på Djur ! Ursch hämsk tanke..



Hehe, hämtade min Steghylla nu, 2,5 meter lång o 15 kilo tungt paket.. jamen, de kastar ja ju lätt upp på ryggen med högklackat ! haha, vilken syn.. Nu ska ja bara be mannen skruva ihop den ;)

2009-02-03 @ 11:52:04
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha... Inga mappar alls?? Jobbigt du... du får väl ta helt random då;-)

2009-02-03 @ 19:59:13
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha... Inga mappar alls?? Jobbigt du... du får väl ta helt random då;-)

2009-02-03 @ 20:05:03
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Anna

Ha ha... Inga mappar alls?? Jobbigt du... du får väl ta helt random då;-)

2009-02-03 @ 20:09:06
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Yster

Snyggt gräs!... skall kolla om ja hittar några gräs wallies på stan som du kan klistra upp. Ha de gött!



2009-02-03 @ 21:23:20
Postat av: Yster

Snyggt gräs!... skall kolla om ja hittar några gräs wallies på stan som du kan klistra upp. Ha de gött!



2009-02-03 @ 21:34:13
Postat av: Monixx

Hej hej hallå i stugan!

Du har blivit utmanad på min blogg ;-)

Så skynda leta bild nu. hihi

2009-02-03 @ 23:01:51
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0