Ordning på torpet!

Äntligen sänker sig friden över huset igen!
Varit i full gång sen fredagsmorgon fram till ja precis NU!
Men det har varit en så lyckad helg så det var klart värt alla förberedelser & fullt hus!

Släkten invaderade hemmet kl 17:00 igår.
Pappa har ju fyra syskon så de är ju en del med respektive, så mammas syskon & två kusiner varav en hade sambon med sig.
Vi började med snittar med smaskig bål, sen blev det köttgryta med ris.
Efter middagen körde jag & mina syskon rundlekar, lag som fick gå till olika stationer för att lösa lite problem.
Efterrätten blev budapesttårta. Sen drog festen igång med singstar & så klassikern Bosse Bulldog!
Gick alldeles utmärkt att köra det gamla hundskrället med de flesta 50 plussare.
Vid 24-tiden gav farmor & hennes gubbe upp (nej de var inte med & spelade Bosse..... 85 & ca 93 år gamla....)
Efter det trillade gamlingarna ut för att åka till mina föräldrar på natta mat.
Vi "ungdomar" var kvar här & fixade lite pytt i panna. (mina syskon med respektive samt kusinerna sov här, fullt i alla rum tom i källaren.)
KL 03 fick bror min för siug att inviga vår bastu. Tur att jag var uppe &  hindrade påhittet.
Att basta i en bastu som inte är använd på 25 år känns inte så bra när det ligger barn & folk i hela huset & sover.
Men jag lovar Vi SKA inviga den snart. :o)

Essie vaknade strax efter åtta idag då kusin steg upp. Rätt ok. Småtjejerna "smög" ner & härjade runt de stackarna som sov i vardagsrummet. Olle bodde hos farmor & farfar inatt, han är inte sådär glad i när det är livat när han sover så han mår bäst av att få sova lugnt i eget rum på sina tider.

När vi fått upp alla idag åkte vi till föräldrana för att inta lite lunch & vinka av mammas bröder.
Då fick Borlängefamiljen ideen om att de ville låna Baloo en vecka.
Njeeeeeee.....tänkte jag först, släppa iväg honom så länge så långt bort. Men samtidigt fanns det ju tillfälle nu så det blev så att stuvades in i deras bil ihop med all packning & deras lilla hund Pepsi.
Han impade verkligen på alla igår med sitt trevliga sätt & lugn. Stolt över honom & Essie också förresten som trots sjuka hela veckan orkade med hela kvällen med kusinerna! Guldungar alla tre!!!
Så på fredag följer jag med mamma & mormor upp till västerås så hämtar jag BaluttenPlutten där.
Tomt är det hemma iallafall, mmen det ska nog gå bra.


GRATTIS PAPPA PÅ 60ÅRSDAGEN!!!!



Dukning, servetterna var vikta som solfjädrar sen.


Alla 27 st vuxna








Essie & Agnes sötingar!



Emil i sin fina kostym

Idag har vi mest ätit & städat. Tog en tur i pulkabacken med Emil & syster, Olle var på babysimmeet med pappa.
Olle kan stå rätt stadigt nu, & i veckan bytte han rulltaktiken till framåt släp. Är precis på G till riktigt krypande nu!


Olle trajar i soffan


Hnn förresten få mitt kap från Ellos i fredags, så nu är äckelpäckel-jag-ska-äta-upp-dig ryammattan ute!
495:- iställett för 1795:- eller nåt sånt! Helt ok pris & kvaliten verkar jättebra. På ellos bilden var den bra mmkt mörkare men snygg iallafall!


Ny matta, ser lite konstig ut på bild.




Min snygga Baloo igår under snötur! Hoppas du sköter sig i Dalarna nu!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jonna

Ni verkar ha haft en trevlig kväll,fasen va schysst & få plats med så många runt samma bord & i samma rum!

2009-02-15 @ 19:04:59
URL: http://jonnagrahns.blogg.se/
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Trevligt ni verkar ha haft!

Förstår att det var fullt hus där ett tag då. :-)

Hoppas att det går bra att vara utan baloo-voffsen en vecka.

Ha en bra kväll!

Kram

2009-02-15 @ 19:19:13
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Micka

Faktiskt inte helt fel med hund ledighet en svänga .. slöa i soffan o inte ha de där, nu måste ja gå ut som stressar en heela tiden !



Kul med kalas o galej .. :)

2009-02-15 @ 20:33:58
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Helén

Ja ni verkar som om ni har haft en kanontrevlig helg med mkt stim o stoj. Skönt när det blir så där lyckat som man hade tänkt sig.

Ha nu en bra vecka.

Kram

2009-02-15 @ 22:36:37
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Annica

Så mysigt ni gjort för fars gubben.. Kram

2009-02-16 @ 09:52:29
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0