Svenska experten...

Ja som jag skrutit med tidigare finns ett av mina få MVG just i svenska. Men det var ju hundra år sen man gick i skolan & det var ju långt innan datorns underbara tid. (Gjorde förresten en grej på jobbet idag som alla anställda ska göra, då berättade de att en datagubbe förutspådde att 5 servrar skulle räcka för hela världen i framtiden, det var 1947 tror jag,  typ en sån server han menade finns väl i en iPod idag...)
Iallafall upptäckte jag i fredags till min stora glädje att det fanns stavningsprogram på mailen på jobbet.
- Åh vad bra tänkte jag & tryckte genast igång den.
Sen kom jag på att det var en dålig ide. I vår bransch förkortar man nästan hälften av meningarna, en kvarleva från papperstiden/början av dataåldern då man skulle spara plats på de pyttesmå servarna antar jag.
Ett mail till en kollega kan se ut såhär ungefär:

Hej!
Ft *******-**** på tfn. Anmt  y-skada via webb. Kompl med PA. Skicka ut ett repu akt finns. Bet på Y3
// Lin

Nåt sånt kan det vara, gissa att mailen inte vill släppa igenom nästan ett enda ord!
Så det blir till att stänga av den lilla knappen & läsa igenom allt som innan!
Däremot här skulle det gärna få finnas stavningsprogram så jag kan skriva lika fort & slarvigt som jag vill!

Strosade runt lite på lunchen idag i alla affärer. Oj vad jag saknat mina små fönstershopparturer. Och vad mycket fina grejer det finns där mot de få affärer som finns här.  Nu har jag inte varit hälften så mycke på "stan" denna ledigheten som jag var när jag var hemma med Essie, då visste jag nog vilket plagg som hängde på vilken galge i "alla" våra butiker, denna ledigheten har jag knappt satt min fot på stan. Logistikproblem & för mkt att göra med två barn & hund samt en rätt tom plånbok hela hösten då jag inte velat ta ut så många föräldradagar. 
Men nu när jag jobbar igen måste jag nog ha lite fickpengar att spendera! 

Olle har varit på läkarbesök idag med pappa R. Han hade skött sig ypperligt & vågen stannade på 8765g & hela 69,5cm lång vid 6 3/4månad som det står i boken. 
Essie har varit på dagis & hade varit helt jättenöjd med att äntligen få träffa alla. 
I morse när jag gjorde iordning mig & det ändå var dags för dem att vakna, så kom hon utrusande ur vårt sovrum som en liten yrvaken Åskboll & skrek till mig:
-DU STÄNGDE INTE DÖRREN MAMMA!! JAG VAKNAR DÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ajaj...så fick man visst inte göra. Som tur var började Olle prata i sitt rum så hon förvann snabbt in dit för att gosa en stund.


Imorgon blir det sista arbetsdagen denna veckan sen ska jag njuta hemma ett par dagar med mina små trollungar!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Jessica T

hihi. Snajsigt mail. Bra med stavningskoll då. Kan ju kvitta typt.

Hur många dagar jobbar du i veckan?

2009-01-13 @ 22:02:24
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Helén

Skönt att vara hemma resten av veckan sen kan jag mkt väl tänka mig. Jag har vabbat idag med adam, bara myst hela dagen. Imorgon blir det en halv dag mys med båda.. Men det är gott o kunna vara hemma med barnen ibland även om de är sjuka. Gosigt. Ha en bra vecka.

2009-01-14 @ 00:36:26
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Me self

Ja ibland var det ju riktigt trevligt att Vabba också :0)

Jobbar numer två/tre dagar varje vecka.

2009-01-14 @ 08:22:50
Postat av: Anna

Ja det är ingen liten klimp den där Olle du;-) Han väger nästan dubbelt upp mot min..hihi



Vi hörs vidare ang fika då!

2009-01-14 @ 09:51:00
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Micka

Så skönt med mjukstart på jobbet.. då behöver man inte längta ijäl sej, utan kanske tycker de e små skönt o få dra iväg med !



Kämpa på!

2009-01-14 @ 14:15:23

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0