Buss...

Ja idag ska vi ge oss ut & åka kollektivt.
Här i stan har jag inte åkt buss på minst 10 år. Säkert ännu längre sen.
Gick förbi bussplatsen på morgonrundan med en SUR blöt hund, men fattar inte riktigt vart den bussen åker,
inte till stadens ände Norrboda verkar det som.
Nu letar jag tidtabell på nätet men hittar inte "vår" linje.
Den kanske inte finns kvar?
Jag har varit DUM nog att lova Essie att vi ska åka buss idag så det finns ingen återvändo att iallafall åka en liten tur.
Var tredje minut frågar hon nu "när kommer bussen" "kommer bussen nu" "detta är jag när jag ska åka buss".
Gå till förorten i detta regn med bräda på vagnen känner jag inte alls för. (45 minuter tar det att gå)  Blä för skitregnväder när man ska iväg.

Sambon släppte ut Baloo på tomten vid 6:15 han sprang ut, pinkade på en buske, blängde på himlen & sprang tillbaka till dörren igen.
När jag gick ut kl 7:00 så ville han inte följa med, bajjade fortare än tåget  & sen ville han hem.
Icke tänkte jag, i detta väder vill jag helst undvika att dra ut barn/vagn en gång för mycke så vi tog en lite längre runda.
När vi närmade oss vårt kvarter lovar jag att han varit hemma på 1 minut om han varit lös.
Lika petig som Ajax var med blöta är Baloo :o)
Själv gillar jag vara ute i alla väder - bara man har bra kläder! (och helst utan blöt vagn & en piggelin treåring haha)

Ikväll blir det ingen ridning, ska på föreläsning om nåt så trevligt litet husdjur som fästingar......
Ska bli intressant faktiskt, men synd att missa ridningen & Sussis & min lilla chatstund vi brukar ha innan.
(om hon nu kunde rida idag förresten...)

Nehe...ska ta tag i tidtabellletandet så jag vet hur långt jag kommer mot förorten...

Ses!!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Hittat någon kamera ännu?? ;-)

Och hur gick bussresan...haha...??

2009-05-18 @ 19:54:10
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Jag själv

Nej, Kameran är puts väck...

Bussresan gick bra, men fick ändå gå halva vägen till förorten!! Inte går bussarna till dörren här inte haha..

2009-05-18 @ 22:09:35
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Jag själv

Nej, Kameran är puts väck...

Bussresan gick bra, men fick ändå gå halva vägen till förorten!! Inte går bussarna till dörren här inte haha..

2009-05-18 @ 22:09:49
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0