Pust!!

Nu pustar vi ut!
En hektiskt helg tillända.
Jag var yr & konstig i kroppen hela dagen igår. Kände mig helt svimfärdig flera gånger.
Tyckte det var skumt för det är inte likt mig att vara spak.
Sen tog jag en dusch & då hittar jag en KNÖL jämte knät. Den var nästan lika stor en golfboll. Den fanns inte där på morgonen. Blev plötsligt ännu mer yr. Fick för mig att det var en gigantisk propp som skulle flyga upp till hjärnan & slå ut mig totalt.
Så sambon fick köra till akuten med mig...
Där konstaterade den snälla farbror doktorn att golfbollen var en ytlig propp i ett blodkärl (när vi kom dit var den bara hälften så stor & blivit blå..) & yrseln trodde han var sviterna efter sjukan i veckan.

Hemma satt släkten & väntade..var bara att svida om ha trevligt istället :)

Bildkalas:


Maten: Mitt bröd, blev gott men lite klet kvar i mitten.
Persilja med tomat & hallonvinäger
Ugnsbakade grönsaker med honungsglaze
Potatismos med örter & helstekt oxfile
Vin Killawara (australien)
Hello Kitty tårta.

Essie var så underbart glad över tårtan. Hon trillade ner från sin stol precis när hon blåst ut ljusen.
Så sa hon direkt i gråten:
Åh mamma, Tack för den FINA HELLO KITTY tårtan!!
**Lycka**

 



Idag var det bara att börja om igen, bakade negerbollar & glaserade muffins med barnen på morgonen.
Olle älskar att baka & verkar tro att hans föräldrar älskar att städa...
Men resultatet blev kalas.
Kan verkligen rekommendera att hyra en gympa hall till 10 leksugna barn.
Helt perfekt att bara ta med kakor & tillbehör i kassa. En bandspelare med glad musik.
Sen fick de bara leka & ha roligt i två timmar.
Vi hade negerbollar, muffins, kex & sunkits. Ingen tårta utan vi gjorde glassbomb.





Gissa att vi är trötta nu...
Drar Essies presenter när hon fyllt klart!
Imorgon fyller sambon år, så lite mys får det bli då med.
Essies riktiga dag är på tisdag!




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

Så smaskigt det ser ut!!

förstår att essie var nöjd över tårtan , för så fin den var !

2009-11-01 @ 18:52:05
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Sussi

Men jisses va du/ni har pysslat, åh så fint det blev med all god mat!

Tur att du kollade din golfboll, man vet ju aldrig, och va bra att det inte var så allvarligt.

Hoppas du får det lite lugnare nu och att sjukan viker hädan.

Kram

2009-11-01 @ 19:26:18
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Ahhh nu är jag med på vad Nova försökte förklara innan. Vi åkte till mina morföräldrar efter kalaset. Och då frågade Novas gammelmormor om de fick nåt fika. Och svaret blev:

JAAAAAAAAAA!!!! Vi fick hallonkex som jag älskar, negerbollar och såna där stora med nåt på.

Öhhhh ok, vadå såna där stora med nåt på???

Men nu inser jag att det var muffins med glasyr på ler

Inte lätt att veta vad allt heter.

Tack för kalaset idag iaf =)

2009-11-01 @ 21:59:55
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Helén

Ja visst är det smidigt att hyra en gympahall. Vi har haft Hultets gympasal i ett par år nu, kanonsmidigt. Förstår att ni har haft en fullspäckad helg. Kram

2009-11-01 @ 23:16:19
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Inte dåligt att dra ihop sådana kalas fast du inte varit riktigt pigg. Förstår att Essie var lycklig över tårtan. den var ju superfin!

Perfekt att ha kalaset i gympahallen. vad kostade det? Eller var det kontakter?.

Bra att du kollade knölen. Bättre att åka en gång för mycket.

2009-11-02 @ 08:49:11
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Anneli

Oj vad gott, mysigt, smaskigt, härligt, full upp ni har! Det är skoj att kalasa ordentligt! Vad duktig du är som fixar & grejar med allt. Tårtan blev ju kalas! Kommentaren från Essie var ju för söt!



Du det där med gympahall var ett supertips! Vi hyrde ju gula huset vid Lövhults Kapell förra året men detta var ju ett bättre tips! Tack!!!

2009-11-02 @ 16:22:19
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Anneli

(Och skönt att knölen inte var något allvarligt!)

2009-11-02 @ 16:22:38
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Syster

Tack för en härlig helg, om än lite kaotisk, så TYSt å skönt här hemma i Götet, förstår den stackars larmkillen precis..

2009-11-02 @ 21:11:04

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0