Sparrisbenet..

Glömde ju dagens klagomur...lite måste man klaga eller hur?

Upptäckte i söndags när jag skulle ta robotanordningen efter duschen att det benet var sladdrigt & mjukt.
Sen sitter inte ortosen så bra som första veckan.
Trodde allt att musklerna skulle hålla eftersom jag går på det & försöker gå så mycket som vanligt jag kan. (men får ju ingen fart i det hela & backar/skogen funkar ju inte)

Men från säker källa fick jag veta att musklerna håller på att förtvina & sakta men säkert kommer mitt ben förvandlas till en degig sparris. Sålänge skadan finns "förtvinar" musklerna. Spelar visst ingen roll att jag går på det. 
Det kan hjälpa lite är att träna det andra benet för hjärnan "tror" att man tränar båda sidorna fast man inte gör det. 
Skillnaden på mina ben var redan 2.5-3cm sen den gamla skadan, så mer skillnad syns ju jättemycke. Inte bra.
Jag ska ringa imorgon till ortopeden & höra hur det ligger till med detta.
Är jag dömd till ett sparrisben & ett tyngdlyftarben?
Ska robotmojängen sitta såhär eller hur ska jag skruva om på den?
Kan man kanske träna sjukgympa redan nu?
Varför är "fortfarande" känslan "knäcka ett kycklingbrosk"? (det har ju barta gått en vecka, men känner ingen skillnad alls mer än att svullnaden gått ner. )


Jaja..nu ska jag försöka kolla på MusketörBarbie med min piggelindotter!!

// Sparrisen Degklump


Vill du säga mig nåt?
Postat av: syster yster

Tror på mentalträningsteorin, kroppen e expert på sånt. Träna friska å se resultat! Lycka till Robboben! Du får väl sätta den på friska benet i 12 veckor efteråt annars, så kommer du ha stans slankase ben sen! kram

2009-11-17 @ 20:05:10
Postat av: Anonym

hehe...syster den tanken slog mig...kanske ska be om en robotmanick till...

2009-11-17 @ 20:46:12
Postat av: Jessica T

Bra idé be om en till. Lite knöligt att promenera då bara. Men konstigt det där med knäcka kycklingbrosk. Säg inte det till Anna Anka bara.

Hoppas ditt ben blir bra snart.

2009-11-18 @ 08:21:53
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Helén

Hej.

Nä men det blir ju så när det är en massa folk, lite svårt att prata med alla..ler Men en kväll o bara sitta o tjöta lite skit hade väl varit hur trevligt som helst. Det får vi ju ta o boka in en.



Ha en bra onsdag (lillelördag)

Kram

2009-11-18 @ 10:10:19
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Linda S

Vilket bök...

Hoppas att du får reda på något av läkaren, så att ditt ben slipper förbi en sparris! ;-)

Krya på dig!

2009-11-18 @ 11:59:35
Postat av: ღ MONIXX ღ

Saxat och svarat ur Helens blogg:



Monixx skulle uppskatta en sådan kväll väääldigt mycket!

:-)

Saknar faktiskt er. Vi har ju spenderat några gemensamma år genom livet tillsammans. :-)

2009-11-18 @ 16:12:41
URL: http://monixx.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0