En förKRÄKLIG natt!

Essie vaknat ofta & velat dricka.
Varje timme har kännts som. Vi 6 när sambon gick upp kom det lite kräks igen.
Jag la mig inne hos henne & mös lite, då börjar Baloo kräkas också!
Så berättade sambon att han kräkts igårkväll också.
Sympatikräka eller vad?

Eftersom man är sjuk så får man såklart intaga frukost i sängen!
Olle, som får vara hemma idag med oss tyckte det var hemskt kul att äta frulle i Essies rum!
(tror inte dagis tycker det är ok att lämna en spysjuks lillebror)





Igår efter jag hämtat paket på macken skulle jag sola.
Men när jag var utanför solningen sprang det två hundar lösa över stora vägen.
Två personer försökte fånga in dem så jag hjälpte till.
Det var en dobbermann & en liten terrier av nåt slag. Terriern sprang på trottoaren, men dobbisen var rätt stressad & spang hit & dit.
Till slut fick de tag på dobbisen, men då var den lille redan uppe vid Nyhemsskolan.
Efter en stund när den såg att vi hade dens kompis hom han också.
Ägaren, som en annan person fått tag via polisen kom & hämtade dem.
Då hade de rymt från ett stall en bit utanför stan vid femtiden. Så tre timmar hade de varit på vift. Ett under att de inte blev påkörda, men den lille som lurat iväg den store hade ju ändå vett att hålla sig på trottoaren.
Ägaren trodde inte att de sprungit mot stan utan hade letat omkring gården ute på landet.
Tur att det gick bra iallafall!!

Nu blir det ta hand om min sjuka & försöka aktivera min friska. Klurigt!!



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anneli

Men usch vilken natt =(, är inte avis men å andra sidan är jag inte avis på mig heller fniss.

Hoppas ni kryar på er!!!

2010-03-18 @ 11:44:28
URL: http://fikamonster.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Ush ush. hoppas det går över fort och att det stannar hos Essie.

2010-03-18 @ 22:51:55
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0