Lite påskpyntat.

Essie har krupphostat & haft låg feber hela helgen, Olle hade feber i lördags.
Han kändes lite varm i morse så fick vara hemma med mig & Essie också.
Lite slöa var de på förmiddagen, men sen verkar bacillerna flugit till Blåkulla på nolltid.

Vi har börjat påskpynta litegrann. Barnen får ett eget "fulträd" till sina mojänger.



Klister, pärlor, filtbitar, glitterpennor, lite stök & bök resulterade i ett påskris & en liten väska.



Fixat ampeln utanför dörren också, men behöver mer blommor & grejer.
Till inne ska jag köpa fina underbara ägg på Indiska imorgon.

Dags att sanera köket efter vår framfart där....

Just det...Olle, han har ju en färmåga att vara ett ganska "snällt" barn. Men idag kastade han iväg hela lådan med pennor/kritor. 2 gånger. (två stora bigpacklådor med bara småpennor....
Jag blev sur & sa till han på skarpen & lyfte ut honom ur köket.

Himmel lilla bubben vart ledsen han blev. Har nog aldrig sett en så lite ledsen Olle. Har  nån nånsin sagt till honom ordentligt eller vad det var frågan om...
Essie försökte vara pedagogiskt (stavas det så?!) och sa först till mig med arg röst att jag inte fick bli arg på Olle för han var bara en bebis..
Sen gick hon till Olle & sa med "frökenröst" :
"- Men Olle, man FÅR inte kasta saker eller rita på golvet. Då blir mamma faktiskt arg. Det blir hon på mig också men därför gör jag inte sånt."

Håhåjaja...Ni ska bara veta hur många & hur långt hon kan kasta grejer när hon är på det humöret :O)




Vill du säga mig nåt?
Postat av: Yster

Ha ha ja har för mig att ja hörde en å annan dörr smälla ganska högt, å flygande saker när du va arg me long time ago! =)



2010-03-29 @ 21:18:55
Postat av: Micka

Vad söta de är när de ska fostra på småttningarna.. Emilia gör sina försök här hemma också, men förgäves.



Fint ni påskpysslat !

2010-03-30 @ 09:04:06
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Anneli

Fantastiskt fint påskris tycker jag!!!

Men vad är det med denna vår & sjukor. Går ju bara runt runt.....nu får vi alla piggna på oss!! =)

2010-03-31 @ 19:44:08
URL: http://fikamonster.blogspot.com

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0