Vårkänslor...

...när det plingar på dörren & utanför står fyra cykelhjälmprydda småtjejer som grävt fram Essies cykel ur snöhögen & vill att hon ska med ut & cykla!

Olle stod & trånade i fönstret så vi gick också ut en sväng till tjejerna!



Sen fixade vi för kvällens spontangäster, vi skulle egentligen gå dit men smidigare ibland att ha barnen hemma.
Kvällen gäster blev Johan, Em, Nalle & Erik.
Vi åt grekiskt, förätten blev godast & det var:



Grillade halva kräftor/musslor med vitlök & parmesan. Bröd med vitlökssmör & tomatsmet salt.
Huvudrätten blev biffar, grekisk sallad, tzatsiki & klyftpotat.
Efterrätt Yoggi med honung & nötter.

Sen drog vi igång kortspel & kom inte i bädden förräns efter 03.
Olle vaknade redan vid 6:10 hans nya tid, även på helger...men sambon skuttade upp & byggde kojor & annat galet medans jag sov vidare några timmar till!



Sen blev vi lägligt bortbjudan på lunch hos Rilles föräldar, hem & vila lite, sen ringde min mamma & då åkte vi dit på våfflor! Det är visst våffeldagen idag sa hon :o)

Nu är vi mätta & goa. Ungarna sover & vi ska slappa lite i soffan.
Jag ska klura lite på inställningarna på lilla kameran., Hade behövt min syster till det men får klara det själv!


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Micka

Vad härligt för barnen att bara kunna ta en cykeltur! Emilia ville också ut på sin idag , men då regnade det självklart.. Inte så kul att göra premiär i regnet kan jag tycka !



Pssst , är inte voffeldagen på Tors ?

2010-03-21 @ 20:09:35
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Lindha

Jo våffeldagen är på torsdag! Mamma hade fel :o)

Så tur för mig för då kan vi äta våfflor på torsdag igen :o)

2010-03-22 @ 08:33:19
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Underbart. någras plusgrader till och sol. Sedan blir det kanon.

Då var det er bil ajg såg när ajg gick förbi då.

2010-03-22 @ 08:47:13
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Syster

Härligt me vår! Nu längtar tom ja, snötrollet, har fått min dos av snö i norge i helgen, men de ser ju underbart ut att cykla! Hmm Essi kanske ska me på mina 10 runt vättern,,!

Kameran fixar du så bra själv =)

2010-03-22 @ 21:58:53

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0