Moder Jord...

Tyvärr är jag inte den som med automatik tänker på miljön.
Skulle vilja att jag mer tänkte på vad vi gör mot vår lilla blåa planet och oss själva.
Under flygningen hem, när vi flög in från havet över Frankrike, berättade kaptenen att till höger va Paris.
Han älskade nattflygningar, för då såg man alla städer.
Kikade ut, förundrades av månens skänhet & strålarna ner på jorden.
Efter en stund nådde vi Holland, och jag trodde fortfarande vi va ovanför Paris förorter.
Ljusen tog ju aldrig slut. Konstaterade att Europa är bebyggt intill varenda millimeter från himlen.
Motorvägar glider fram som små lysmyggor, städer och byar sitter ihop.
Vi möter andra flygplan som på E4an en söndagkväll..

Läskigt. Plötsligt går det liksom upp för mig hur mycket skit vi måste spy ut.
Hur mycket vi förstör på så kort tid.
Hur får man? Borde ju vara förbjudet att ha så mycke lyse tänt, att flyga runt för nöjes skull..
Kameran lyckades inte få nån bild, men så såg jag en artikel på Aftonbladet där man visar hur det ser ut.
Kolla och fundera...vackert men läskigt!
 
http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/klimatochmiljo/article15898085.ab
 

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0