På sakletarjakt i Skåne

PÅ landet hittar man grejer. Sånt gillar vi!
 
Lite nytta gjorde vi & målade Falurödfärg en stund..


Vackert eller hur!
I skrymslen och vrår hittar man skojiga saker, en peculator från 50-60 talet...kaffe nån?
Moppen får väl Olle & Wille meka med om ett par år..
Favoriten är den gula lampan! Den ska nog allt få flytta hem till mig!



Inne kan man också hitta fina ting!
Roligast denna kväll va att få läsa ett gammalt kärleksbrev till svärmors mammas moster (tror jag)
Skrivet från en svens man som utvandrande till Amerika. Brevet är skrivet i början på 20-talet.
Fanns även massor med små inbjudningar till henne & hennes make (inte brevskrivaren dock..)
Man inbjöds visst ofta till enklare middagar på Stora Hotellet osv.
Får allt bli en fortsättning på detta då jag gillar gammal historia!

 
Svärfar & BG, hans tvillingbror?
 
Brevet & de små inbjudningarna.
Såg på frimärkerna att de kostade hela 5 öre att skicka dem, låter inte det lite dyrt på 30-talet?
 
 
Mostern hette Ester :o)
Vår Essie hade modevisning med Svärmors gamla flickkläder:
 
 
Fashionista Essie...kanske fått en & annan gen av sin gammelmorfar Reinhold

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0