Torka inga tårar utan handskar..

Missade serien när den gick å tv, förstår inte hur jag lyckades med det, men så va det.
Jag lyssnar väldigt mycket på ljudböcker, så kollade min app & där fanns den ju.
Väntade lite då jag gillar att lyssna på alla delar i sträck om det finns fler.
Förra veckan lyssnade jag...i sträck! Trots Gardells lite annorlunda uppläsning & hans B-etoningar på vissa ord, så vart jag rätt såld direkt.  Emellan massa googlande om händelserna där på 80-talet.
Själv vart jag alldeles för ung då för att förstå. Det enda jag kan minnas av "bögpesten" var att den där programledaren dog. Jacobs stege.
Senare när jag vart tonåring, visste man ju var det va. Men då gick kampanjerna ut til alla, då var det inte bara bögarnas sjukdom utan nåt som alla kunde få.

Iallafall var böckerna och serien något som alla bör läsa & se.
Vem vet om det kommer nya sjukdomar, nya grupper som är mest utsatta. Den behandling de fick utstå..
Det får inte hända igen!!
 
Nån som har klur på på tredje avsnittet? I de två första känner jag igen allt, tom fraser som sägs i boken är med i serien. Följer boken till punkt & pricka i kortare version. Tredje avsnittet känner jag knappt igen nåt.
Är det avsnittet fristående? Eller en försmak av bok nummer tre?

Om ni inte redan sett eller läst...Gör det!!!
 

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0