En knäckande dag...

Vissa dagar ÄR det rörigt!
Tror Essie hade kvar massa överskottströtthet sen den hektiska helgen för märkte redan i morse att hon var spänd & "reti".
Ville inte klä på sig, skulle ha dockorna med ut. Skulle INTE gå till ÖF, skulle gp till ÖF.  Sen kom hon plötsligt på att vi klippt ut Meya i tidningen & skulle prompt ha med den & ge till henne. (Essie klipper ut "alla barnen" som hon känner, så det ligger barn både kända & okända lite överallt härhemma.)
Men först blev det en seg regning runda med Baloo, Olle sovande i vagnen & Essie på SPARKCYKEL! Tar ju hundra år att komma runt kvarteret med den. Det hela slutade med att jag bar både Essie & sparkcykeln hem. Lite jobbigt med tanke på att jag lägligt knäck höften på nåt konstigt sätt. Kan inte böja mig eller vrida mig alls det gör så ONT!
Tillslut kom vi upp till ÖF iallafall  hon var jättesnäll där & faktiskt ganska lugn. Ollebullen var mest vaken, han som brukar sova men han gör ändå inte så mkt väsen av sig utan plumpar ut lite kräks här & där istället så man luktar som en träskpadda.
På  vägen hem igen går inget min väg..Essie springer runt överallt, & när jag ÄNTLIGEN får upp henne på ståbrädan så knäcks den i hållaren! Tur att det inte var i en backe. Imorgon ska jag ringa babyproffsen & fråga hur det kan hända. Otäckt!
Eftersom det är stor väg & ånga bilar blev det att bära på envis dam igen så nu är vänstersidan verkligen helt knäckt!
Hemma igen efter lek med grannhunden så kom Essies kompis, trodde nästan inte det skulle gå att leka för såg ju hur trött Essie var. Och efter 30-40 minuter fick den andra flickan gå hem för då hade de typ haft tredje världskriget om Pippis pyjmas...pust!
Essie laddade batterierna i soffan 10 minuter, hon sov inte utan vilar bara säger hon & ja hon får verkligen helt ny energi av sina vilstunder. Jag vill också kunna göra så!
När R kom hem var vi tvungana att åka & handla, så packade in oss i bilen, jag orkade inte vara hemma med barnen själv & kånka på Olle mer, samt Essie hade bestämt att hon skulle handla.
Handla själv med en tickande treåring är inget skoj. :-)
Men hon skötte sig faktiskt jättebra så det gick kalas att storhandla idag.
Nu ska jag snart gå & sova & hoppas att det rätar ut sig i ryggen över natta!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Vad är ÖF för något?? Tråkigt med din höft, du kanske inte kan hänga med till stallet på onsdag då??

2008-12-01 @ 21:27:56
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Marie

Det låter verkligen som det har varit full rulle idag för er...hoppas att batterierna laddas under natta för er då!

Kram

2008-12-01 @ 21:43:48
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Annica

full rulle

Inte avundsjuk för fem öre..

Jag har haft en lugn och skön dag. Skogspromenad, glöggat, varit och fikat osv..

Hoppas du blir bättre..

Kram på dig superkvinnan!!

2008-12-01 @ 22:02:22
URL: http://hittaringendoman.se
Postat av: Lindha

SuS: johp ska visst rida! Får trycka i mig medicin nu annars knycker jag en "lätt" häst ;-)

ja ska ladda batterierna! olle har sovit hela nätter 2 dagar i rad. Det får han gärna fortsätta med!!!!!

Smullan, det där lät helt sjukt som en bra dag! Kan jag lasta av flocken hos dig snart så jag få en sån myyyysdag ;-)

2008-12-01 @ 22:10:49
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hoppas din rygg blir bättre. det där med ståbrädan lät ruggigt.

2008-12-01 @ 23:04:45

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0