Hoppla hoppla alla mina hästar...

Sussi-skatten var sjuk igår så kunde inte rida, men satt i skämshörnan inne i manegen & fotade litegrann!
Jätteskoj att kika på idag!
I slutet gick det helt kalasbra, men då hade hon pallrat sig hem till sin säng så den kalasbra formen fastnade inte på bild. Underbar häst iallafall & klar favorit efter Lallabralla såklart ;-)
Det gick bra att rida med ryggen, men klarade inte att sitta ner i traven. Känns rätt okej idag. Dagen efter ett ridpass är man ju alltid mörbultad!


Ratino & jag


Jag ser rätt kutryggig ut har jag fått en puckel tro?!


pust & stånk..men visst är han snygg!

Lite vila mellan varven!

När jag suttit upp skulle rida iväg sa en av småtjejerna "ska du inte ha hjälm på dig"
Känner på huvet & där sitter ju ingen hjälm bara min mössa. Igår hade jag en mössa som sitter åt lite så trodde nog att det var hjälmen. Detta har hänt innan så jag brukar ha en lös mössa så jag inte ska missa hjälmen..men det var ju ett tag sen så nu hade jag glömt varför jag har den andra mössan .

Vill du säga mig nåt?
Postat av: monixx

Ser ju riktigt trivsamt ut det där du. Jättebra. ;-)Och hästen verkar ju inte fy skam den heller.

Mamma var uppe och red på lövhult ett par ggr, hon fick någon stor häst. Tyckte han var skitsvår.

Men jag har hört att Piven har mycket god häst-kvalitet där uppe.

Och de hästar du hittills har visat bild på verkar ju supertrevliga.



Jag vill oxå tuffa runt i en manege!



(undrar vad bonden säger om jag blåser ur hela inredningen i hans stooora bortglömda ladugård och gör manege istället.. hahahaha)

2008-12-11 @ 11:14:40
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Lindha

Blås ut ladan till manege bara haha...

Ja det är jättebra hästar, de flesta iallafall.

En stor sa du..var det nyligen?

Ratino ovan är den största, sen är det Pommenprinz som man kanaske kan kalla stor av grabbarna.

Hoppla hoppla...

2008-12-11 @ 12:03:21
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Sussi

hehehe.. ja det är jättebra att se sig själv på bild och film, lättare att se vad man gr för fel och rätt då..

Lidha gillar att titta på hästens öron istället för ridvägen (därav puckelryggen) och sen gillar hon att böja in handlederna mot magen..

Sussi lägger vikten framåt (putar ut med röva)och sen rider hon med för mycket ledande tygeltag istället för att hålla händerna ovanför manken...

hmmmm.. fniss

å så detta med "TÄNK FRAMÅT" hela tiden... ASG

2008-12-11 @ 13:08:00
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Lindha

Ja fast det börjar bli bättre :-)

Men om jag inte tittar på öronen så ser jag ju inte om Pållen blir arg på mig ;-)

2008-12-11 @ 13:39:30
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: monixx

Hmm.. bara konstatera, med tanke på era 'fel' så kompletterar ni varandra ganska bra;-)



Jag har oxå lite för mkt 'titta på hästens öron' + att jag har lagt till med en sån grymt ful ovana att skänkla med innerskänkeln för långt.

Så blir det väl när man har ridit travare sista åren som har enormt svårt att få med sig baken antar jag. :-D

2008-12-11 @ 14:22:11
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Monixx

För långt bak ska det ju stå. ...hehehe

2008-12-11 @ 14:23:45
Postat av: Sussi

hahaha.. men du känner ju om hästen blir arg... ja det är inte lätt detta, man behöver någon som står och säger till hela tiden för att man inte ska trilla tillbaka i gamla vanor (ovanor..)

Lennart ringde idag och hörde hur det var med mig eftersom jag inte varit där på länge nu.. (usch, jag skäms..) tänkte åka dit på lördag men gör inte det om jag mår som jag mår idag..

2008-12-11 @ 14:47:27
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0