Inga baciller här tack!!!

ojojojoj....har legat halva natten med Herr Bacill i halsen. Va ska han där & göra?? Nu har jag för en gångs skull varit frisk sen i våras så ska definitivt INTE bli sjuk NU!
Ikväll är det ju julbord med sambons jobb & de brukar vara skojiga, sen imorgon är det STORA julklappsköpardagen. (ihop med ett par tusen till kan jag gissa...)
Så nu är jag hemma med de små & kurrerar mig så jag orkar vara med ikväll. Får väl köra idag kanske säkrast för att orka handla imorgon.  
Tack för att jag lärt mig att sällan/aldrig berätta för Essie vad som händer dagen efter för idag är det ÖF avslutning ed tomte & klappar. Hade ju planerat gå & tom köpt paket i god tid. (Brukar ju köpa typ en halvtime innan vi ska nånstans)
Hon verkar också lite däst så det krävdes löfte om att leka affär i busskuren för att få med henne ut. (vilken vi också gjorde..jätteskoj
Lite julpyssel hann jag med igår ska väl bli lite mer nu i helgen när granen komer in!! Myyyyysigt!

Årets vkortupphäng (inspirerat från Beccas placeringshållare på hennes bröllop) Ska upp sån där grön trådmossa över linan, vet inte vad den kallas men ska fixa det imorgon.




Och så lite blomster, fastnade inte riktigt bra men hyacinterna har jag gjort små mosspåsar runt & några i folie. Blir så fint när de kommer upp sen! Står i en hög glas-skål.


Amaryllisar står i vas inuti stenen, sen en hyacint i mosskokong.


Får se om jag känner för att göra klart bocken idag, & min mossgran som ska vara på matbordet.
Jag får alltid sån fixarlust på kvällarna, börjar bli pigg runt 21 sen kan jag hålla på hela natten om det ska vara så. Varför är det så? På dagarna är jag apslö & sitter mest i soffan & glor på Madicken med Essie :-)

Svängde om soffan i blå rummet igår kväll också. Blev ganska bra, så med ny lägre & längre vit bokhylla bakom soffan & matta blir det perfekt lekrum för Essie & Olle. Så får de ha den lilla tv:n & en DVD där inne också på andra väggen.  Är så trött på att ha allt klabb i vardagsrummet. Så hoppas jag hittar nån bra hylla i mellandagarna.


Nehe..inte slöa till här nu....ska genast sätta fart med lite plock!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Monixx

Sv: Ja det var med blandad förtjusning jag såg den. Ful-söt varelse! haha



Och vad fint du gör. Dina julebilder är en fröjd för ögat och bäddar för ideer för en annan med påhitts-torka. Superfin den med glasskålen!

2008-12-19 @ 11:53:50
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Annica

Ååå inte får du bli sjuk nu!! Är du färdig med bocken? Det är inte jag .. tänka sig att den ska vara så svår att få till år.

Kram

2008-12-19 @ 13:11:25
URL: http://hittaringendoman.se
Postat av: Sussi

hahaha.. ja de korthållarna som jag gjorde till bröllopet tog en stund att fixa.. men du kunde ju anlitat mig nu så hade jag ordnat några till dig på nolltid, vilken kul idé att använda dem till julkorten!!

Tack för det fina kortet på Ester och Olle, som hittade till min brevlåda idag!

Nu är jag äntligen på bättringsväg och hoppas verkligen inte du blir sjuk nu, jag har ju varit däckad i 2 veckor.. räknar med att titta förbi på juldagen och vill ju inte att du ska vara sjuk då!!

KRAM och ha så kul i helgen!

2008-12-19 @ 13:49:47
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Lindha

De gick faktsikt riktigt fort att snurraihop hjärtana så det blev så fint, men man får ju fuska med lite tejp för annars trillar korten ner :-)

2008-12-19 @ 13:58:54
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Micka

Super Fint Julpynt :)



God Jul Till Er oxå !



Kram kram

2008-12-19 @ 15:57:12
Postat av: Jessica

Hej hej. tack för set superfina kortet. Vad fina fdom är.

Och så snyggt du har pysslat. Du är duktigt du.

Kram kram

2008-12-19 @ 17:40:00
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0