lite bättre..eller luras pillren?

Knaprade Panodil & ledmedicinen hela dagen igår så känns lite bättre i ryggen idag men lite bortdomnad så får se var denna dagen tar vägen!
Olle sov hela natten IGEN! så jag fick sova mellan 23-07:19 (Olle vaknade 06:15 men då fick R gå upp, inte att jag knallar upp en tjugo minuter innan han ändå ska upp, om Olle vill äta innan 5:30 går jag upp sen sover jag räv i sängen & sparkar på honungsbullen)
Sen släpade jag iväg flocken till dagis, Essie fick åka snowracer idag. Lycka! Brädan är ju trasig så det är lite problematisk nu när det är mellanläge cykel-snowracer. Hem med racern & sen kämmpade jag mig runt sjön med snömoddig vagn & en snötokig Baloo. Jisses vad de rasar igång bara det är lite snö ute!

Ringde förresten om brädan & får en ny men de ville ju ha kvittot & det tror jag inte jag har kvar. När jag kan böja mig igen ska jag in i skåpet & gräva. Har för mig att jag sparat på skötbordet men tror jag köpte bärdan innan....
Nu ska jag pyssla lite & göra en mosskrans till dörren. Sitta vid bordet går ju bra så får R städa upp när han kommer hem efter mig...eller glufshund tuggar säkert i sig den spillda mossan!

Var & kikade på ridingen igår & de var bara tre stycken som red. Var riktigt avis för då får man ju verkligen hjälp men himmel vad de fick kämpa! Pivens ögon ser ju allt när de är så få så ingen kunde fuska uppe i hörnorna ;-) De körde förvänd galopp. En tjej hade pivens Kamel (jag kallar henne Kamel) som jag hade i början & det var jätteskoj att se hur hon gick när nån hittade knapparna på henne, jag gjorde det inte nån längre stund & fick ju avbryta den gången. Den hästen går inte åka med på en sekund då stannar hon. :-) Jag är nog för lat för att rida en sån även när jag är bra i lederna!

Imorgon är det dags för julfest med jobbet! Brukar vara riktigt skoj så hoppas på en trevlig kväll. Jag har stulit en grå klänning av mamsen som sitter riktigt snyggt så det får bli den imorgon också. Hade den på systers killes fest för två veckor sen. Jag behöver verkligen shoppa en ny garderob men det får bli efter jul när jag börjar jobba igen & det finns lite mer affärer att välja i & förhoppningsvis har jag lyckats komma ner i 38-40 helt då!
På tal om jobbet ska jag ringa min chef idag & säga att jag börjar efter trettonhelgen OCH att jag INTE tänker sitta i nåt konstigt rum utan fönster! Det är platsbrist & min vikarie ska fortsätta 100%,  fast jag ska jobba 50%, vilket gör att det fattas ett rum..mitt rum. Jag vill inte sitta inne i hålet även om det bara är 50% Man får klaustrofobi & ser inga andra människor därinne. Eftersomjag varit borta så länge nu kommer jag behöva fråga om typ allt igen så då vill jag ju sitta nära de jag ska terra med alla frågor ;-)
Fast antar att jag kommer in i det igen ganska fort när jag väl kommer ihåg mina lösenord in till datorn!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica

Vad skönt att det känns lite bättre, men du måste ändå gå på måndag.. Jag ska med göra mosskrans idag..

Kram

2008-12-04 @ 11:24:22
URL: http://hittaringendoman.blogg.se/
Postat av: micka

Åå du gör inte kransar på beställning ? jag har letat o letat men hittar ingen snygg..

Skönt att du mår bättre..



Kram

2008-12-04 @ 14:09:06
Postat av: Lindha

hade jag kunnat göra om jag haft nån mossa kvar så fixa mmossa så fixar jag en krans ;-) .

2008-12-04 @ 14:50:30
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Marie

Skönt att höra att det inte bara är vi som är dåliga på att framkalla kort ;-)

Skönt att du mår lite bättre! Hoppas att det håller i sig och går över helt.

Kram Marie

2008-12-04 @ 20:23:08
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0