Morgonstund...

...älskar att gå upp med ungarna på helgen även om jag har turen att oftast kunna sova räv så R går upp ;-)
Men idag var det min tur & höll på att börja på tok för tidigt när Essie skulle kissa kl 5:30
Kändes verkligen inte mysigt att behöva gå upp så tidigt efter en hektisk fredag/lördag!!

Mamma & jag susade ju till Västerås med bussbilen i fredags. (Visst är det nästan lag på att ha en julgran på instrumentpanelen när man har en bussbil & två barnstolan + hund????)
Innan färden tröttade jag ut Essie med kompisen Allie i pulkabacken & hundarna busade sig trötta för en vecka tror jag!





Visst ser det härligt ut! Till nästa år ska jag fixa ett riktigt dragsele till Baloo så ska vi se om han blir lika duktig som Vilma på att dra pulka! Tänk att få lite draghjälp till dagis. Jisses vad skönt!

När vi sen kom iväg med bussbilen uppåt landet var det en trött tjej som satt i bilen & somnade mitt i sin bok. Gött tänkte mamsen & jag. Men hon sov bara 20 minuter sen vaknade hon med ett glatt tjöt i munnen & höll låda hela vägen upp.
Efter en bra bit sa hon "Jag tycker Ingrid ska bo nära oss"! Då var det nog lite tråkigt att åka hela vägen. (30 mil i snömodd...)
Olle skötte sig också exlemplarisk & ibland såg man hans ögon plira i mörkret.
Hemma hos mormor fick vi god mat & tittade på Idol. Mormor hade så mycket roliga saker att titta på så Essie hade fullt upp.


Sjunger barnvisor med Mormor!
Själv pillade jag lite på gamla minnen :-)

Efter en rätt seg natt i lilla rummet (mamma, Essie, jag & olle i smama säng typ & Olle sov inget bra) vaknade vi vid 6:30 & det var ju LUCIA!!!
Klart vi skulle lussa på riktigt. Min mamma är en redig mamsa & hade med sig hela kånkarången med klänningar & kronor........till oss!
Så vi gjorde iordning den obligtoriksa lussebrickan..Luciapeppisar med glasyr & dubbellussebulle.
När vi gick mot mormors rum ville ju Essie köra sin Gåmårron visa så mamma & jag fick överrösta med Lucia sången.
Sen satt vi & kollade på tv:n & bara mös! Skrattade åt att de TEXTADE skånskan på nån låt de körde. Herregud, man hör väl vad de säger utan text. Fast uppåt landet kanske det låter som danska?!


Vi var hos morfar en stund & han sken upp när vi satte Olle på hans arm. Det var härligt att se en gladglimt hos honom när han plockade med den lille! Annars vilade morfar mest i sin stol & jag tittade på kort som mormor gjort iordning.
(mormor har värsta fotosamlingen från alla år, så det är en såndär skoj grej att kika i alla album när man är där!)
Tack mormor för en mysig kväll & dag hos dig!!! Hoppas vi ses snart igen!!!

Susade hemm igen runt 17 så kom hem till Pizza som pappa hämtat vid 21 sen var det bara att plocka upp lite & jag & Essie kollade på Faddergalan uppe i sängen.
Sen var det morgon & nu sitter vi här & väntar på att kunna väcka sambo som var på grabbjulfest igår.

Idag ska vi gå på torget, hugga julgran ute i Skåne & sen ska jag bada bubbel med saz & Loppan! Mysigt!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: micka

Mysiga bilder :) Thule har en sele o drar Emilias pulka med, o det går jätte bra.. skönt för en annan o få lite paus..



Låter som en kalas helg!

2008-12-14 @ 11:01:23
Postat av: Yster

Mys mys mys, härligt ni verkar ha de! Små lusseungarna!

Och SNÖ! Ja e så less på götetrusket, bara regn! I dag e de visserligen sol, men jag vill ha snö! Får skaffa mig ett torp i smålandskogen! Kram på er!

2008-12-14 @ 13:11:22
Postat av: Sussi

åh va mysigt ni verkade ha haft!! Var i stallet och kollade in läget, maskeradhoppning, uppvisning av stallhundar och luciatåg.. Kallt var det men jag stog ut en timme sen var det bums hem igen, är inte riktigt kry än så den lilla trippen tog massor av energi..

2008-12-14 @ 18:17:46
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Jessica

är så kul att läsa din blogg. Ni verkar ahft det bra. Söt Olle är som Pepparkaksgumma.

2008-12-14 @ 21:36:16
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0