Vem berättar dessa saker....

...är även idag förundrad över VEM som berättar de där pinsamma grejerna i Sanningens Minut.
Nu är programmet inte slut idag men såg i tidningen att det var pinsamma frågor även denna gång.
Sitter & väntar på att mata Olle en gång till sen vill jag sova!
Har som vanligt inte varit en direkt vilosam helg...men mitt liv är nog menat att gå i 250 hela tiden!
I fredags var det julfest med jobbet & det var riktigt skoj att träffa folket igen & uppdatera sig lite! Men lite bekymmer drar jag med mig när jag börjar jobba igen för det finns inte rum. Men det får de lösa :-)
Åkte hem ganska bra uppe i kolan efter massa glögg & Irish. Innanför dörren hemma möttes jag av tokledsen Essie som letade efter pappa :o( Han hade inte stängt grinden uppe så hon trodde ju att han va hör nere eftersom det var tänt. Han låg uppe & sov men hon hade inte varit inne i vårt sovrum. Liten tröttledsen somnade fort om när jag ångat mig över playwoodskivan som satt mellan hallen & henne. (för att inte Baloo ska hitta påhyss när R sov uppe..)
Fick sovmorgon till 9:30 på lördagen & det var så skönt! Skulle egentligen  fixat massor här hemma men vi gick mest hemma & mös runt, R tog med Essie till affären & jag var iväg en runda med Balutten ute i friska luften. Efter det blev jag piggos & tog fram en lammstek.
Kände att den var lite stor att glufsa upp själva så ringde lite vänner somm gärna ville koma på middag! Först var vi 7st vilket är alldeles lagom, sen ringde syster & hade ingen att leka med i Götet & när hon hörde om vår lamm-middag satte de sig i bilen & körde hit! Så vi blev 9 & maten blev sådär helt perfekt & räckte precis.
Vi hade supertrevligt & märkte knappt att klockan rann iväg. 2:30 gick de hem.
Blev en ganska lugn dag idag också. Jag klev ur sängen 10:30 & då fick R gå & sova ett par timmar. Sötsambon gick upp med barnen 7:30 trots att det var han som nog hade behövt sova.
Essie var på kalas på eftermiddagen & jag har umgåtts med syster & pysslat lite julgrejs. Åkte upp till mamma & pappa vid 16 & stannade där tills Ollebullen ville sova.
Han är som en lite klocka den lillemannen å 18:30 vänder han sitt annars så superglada skratt till tröttprat.
Han somnade innan vi ens backat ut bilen.
 Essie däremot är jättehostig & pipig i andningen så hon fick inhalera & tror hon belv lite yr av den så hon kräktes efter en liten stund. Tror inte det är magsjuka utan det var nog bara hostan.
Har inte tid med nån magfluss!!
Imorogn ska jag till  ryggknäckaren! Hoppas verkligen att det hjälper lite.

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica

Fullt upp som vanligt.. Synd att vi missade lammsteken :-( Men det får bli en annan gång..

2008-12-07 @ 22:06:25
URL: http://hittaringendoman.se
Postat av: Sussi

hoppas det blit bättre med ryggen.. fattar inte att du orkar med när du har så ont, eller har det blivit bättre??

vi höres!!

Kram kram

2008-12-08 @ 12:19:03

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0