Gömda böckerna...

..har ni läst Gömda böckerna om Mias flykt från Sverige pga Mannen med de svarta ögonen? Sen fortsättningen "Mias hemlighet" & "Emma, Mias dotter" (tror jag den heter) som "Mia" själv skrivit om hur det blev efter de fick asyl i USA.
Jag har läst de tre första & klart man fänglsas av vilket helvete denna familj gått igenom.
Naturligtvis har jag förstått att saker är påhittade, hur de bott & människor har förvrängts. Men HUR mycket har andra förvrängts & hur mycket är sanning av det som står i böckerna?
Liza Marklund som skrev de två första har skrivit böckerna som enn sann historia, men ska man tro en ny bok som kommer nu i dagarna är det väldigt mycket som inte är ett dugg sant & familjerna till dessa påståenden har fått gå med detta i bagaget i snart 20 år.
Ja, inte vet jag men ska bli intressant att läsa den nya boken & se om det dyker upp nåt i media om detta!
Jag vet inte om jag tycker denna författare verkar vara helt opartisk & seriös, tycker de som "skyddar" Mia i inlägg blir ganska bra "påhoppade"!
Har ni läst böckerna & de grep även er tycker jag ni ska kika på denna blogg (och sen läsa den nya boken som hon skrivit)
http://monicaantonsson.blogspot.com/ (författarens blogg)

Vill du säga mig nåt?
Postat av: ysters datanörd informerar;

köp en extern h-disk för bilderna innan den kraschar!!!

2008-11-25 @ 23:04:18
Postat av: Monixx

Gömda har jag läst. Såå jäkla bra!

Tycker du den är bra tycker jag även du ska läsa en bok som heter Inte utan min dotter som är skriven av Betty Mahmoody.

Man blir så förbannad, ledsen och totalt fängslad när man läser den.



Den kan jag starkt rekommendera!

2008-11-25 @ 23:18:52
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Lindha

den har jag plöjt igenom också..tror det finns en fortsttning på den också men inns inte riktigt .-)

2008-11-26 @ 09:57:38
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0