Mellan raderna....

...eller mellan reklamen på Idol...
varför fastnar man så i ett program? Hur kan jag som inte kan ta en endaste ton rätt & tom sjunger falskt på "Blinka lilla stjärna"  få ha en liten åsikt om Idol fenomenet?
Det är ju egentligen ett så pinsamt program...men ändå sitter jag där som klistrad framför tv..eller vid datorn., bara jag HÖR hur de sjunger.
Älskar Alice röst. Hon är så bra! Och de båda Robbisarna är ju så duktiga på att sjunga men GÄSP...man vill ju se nåt skoj i tv:n inte en blyg pojke som står & dör för han är i tv. (gäller båda robinsarna..)
Hoppas på Kevin eller Alice!
Nog om Idol.

Haft frisörsalong här hemma ikväll med en SUR Gizmo. Han fick ett välbehövligt bad & kammat honom.
Han har gått upp ett helt kilo sen sjukan i somras & vetrinären ringde igår om de sista proverna vi tog i tisdags.
När vi tog proverna var de jättenöjda med hans viktuppgång så det kändes skönt.
Har glömt att skriva om det men det vetrinärbesöket var så jobbigt. Det var den tjejen som tog "beslutet" om min älskade Ajax. Hjärtat tog verkligen dubbevolt när jag såg att det var hon :-(. Jag sa inget för jag vet inte om jag klarat att hon sa nåt OM hon nu kom ihåg oss. Men hon är duktigt & supergullig så det va bara att koncentrera sig på Giz & bita ihop.
Sen ringde då Gizmos "riktiga" vetrinär som gjort de flesta undersökningarna.  Njurvärderna har gått från 500 till 300 (normalt är upp till 200) vilket han sa var riktigt bra!
Förra gången vi var sa han att Gizmo skulle äta medicin hela livet förutom specialfodret, men jag tyckte, efter att vi glömt medicinen tre dagar, att han åt mer & var piggare så han har inget fått på två veckor & de värderna han åt medicin för var normala nu så nu slipper han tabletterna också! (var nåt med blodet han hade en infektion när han blev sjuk)
Iallafall känns det bra att han är ok igen. De där värderna som ligger på 300 nu kanske går ner lite till men normalt blir det sällan när de väl har fått högt. Ska kolla detta till våren igen. Så katt är så mycket det nu går utsriven från provtagningar för ett tag framöver!
Han är fortfarande skitsur för badet, men tror nog han kommer & gosar om en stund!

Annars har det varit ganska skön fredag, ÖF på förmidagen sen kom granntjejen hit & lekte med Essie.
R kom hem 15 & då stack jag & Smullan ut i skogen med hundarna. DET är grejen med att ha hund, vara ute i skogen & spatsera!
Hann precis innaför dörren & då ringde mamsen & ville ha sällskap till en tantskoaffär & köpa vintergåskor med inbyggda isdobbar :-) Snygga var de faktiskt så fick klart godkänt!
Hemma igen susade jag ner till Ica, hem igen & bada katt ihop med Essie & sen har det inte blivit så mkt mer.
Skulle bada Baloo också men tar honom imorgon. De tär så skitigt ute så han måste ju vara tiptop till söndag!

Ollebullen somnade precis när jag kom hem från skoresan. Hörde honom skrika lite precis när jag var utanför dörren, gick tyst in & typ 30 sekunder senare kom R ner.
Han måste vara bäst på att lägga ungar! Idag tror jag han har nattat båda på 5 minuter. Varav Olle äter minst 4.

Ja Olle äter lika fort dom sin far & sin syster...de vet inte vad njuta av mat betyder!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Skönt att höra att det går så bra med Gizmo!! Minns när jag bodde i lägenheten och badade både han och Casper, vilket liv det blev, och Gizmo blev så jäkla sur på mig så han satte sig och pissade i min renbäddade säng.. hahaha.. han visste mycket väl vad han gjorde och gav igen efter badet så klart!

Hoppas det går bra med Baloo imon, håller tummarna när jag sitter på hästryggen, ska till Aneby nämnligen..

Vi ses sen!

Kram kram

2008-11-15 @ 09:21:58
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0