Badhus idag igen

Så var lördagen snart slut..
Steg upp till vacker sång av Essie 8:45 Hör henne utanför dörren
-klara färdiga gå (dörren öppnas eller kastas upp kanske man ska säga...) så sjunger hon allt hon kan
-GÅMÅRRON GÅMÅÅRON HÖ PÅGLA PUNGA GÅMÅRRÅN GÅMÅÅRÅN I PÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR!
Så underbart vackert....nä kanske inte men så sött! Vaknar gör man iallafall & för det mesta kommer R en halv minut efter med Olle & dumpar ner han brevid mig. Men mysigt är det allt.

Efter morgon bestyren tog jag med Essie & Balutten på en liten åktur ut till Sussie. Essie var spänd...kanske skulle vi se en Ekorre! Men jag hade noga frberett henne att det var inte alls säkert att de vågade komma fram.
Essie har ju visat ett enormt intresse för småfåglar & tittat på sin talgboll varje dag. Vi hälsar ocksp på en granne varje dag & kikar på alla hans fågelmatautomater. Men hos Sus finns det hur många som helst & massa ursöta små fågelhus. Gissa att små skogsfåglar & Ekorrar gillar att vara där!  (Sussie, glömde ju ta med kameran..sula över en holkbild så folk får se hur fint du har det på din fågelsida ;-) )
Småfåglar kom det men tyvörr inga korrar. Essies ögon lyste som solar när vi åkte hem med ett litet minihus på pinne, två talgbollar & frön till vårt lilla hus som vi hängt upp.Mysigt! Tack guman för de små grejerna!

Hemma igen gick jag en träningsrunda ed Baloo, sen dags för bad.3
Essie skulle hjälpa till, hon tyckte det var jätteskoj när vi badade Gizmo igår, men nör Baloo väl var blöt så tyckte hon att det luktade illa & gick ut så ingen hjälp där inte!
Nu är  det bara att klippa till öronen kvar  på honom & så blir det ju kamma massor imorgon igen.
Såhär fiiiin var Baloo när han badat.
I Ajax gamla Gock som var lite för stor & han kunde nog inte fatta hur jag kunde plåga han så...men med ett ben som muta så var det nog rätt gott därinne i gocken :-)
För er som har hund modell stor med mkt päls är det faktiskt perfekt med en morgonrock precis  när hunden kommer ut ur badrummet. Fortfarande blöt & håret är ju precis överallt. Sätt på gocken nån timme så torkar de till & massor med hår fastnar i gocken så slipper man hälften av allt i huset! Funkar kalasbra!

Det är så synd om mig!!!!!! Men med ett ben blev jag glad igen!


Och en sista rad idag...den som har pälsiga husdjur & eller barn...köp aldrig en ljus IKEA matta! Imorrn åker åbäket neri källarn igen! (Mattan alltså....)

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Japp.. jag fixar en bild i morgon då.. Jättekul att ni tittade ut!!

Många kramar och jag håller tummarna i morgon för dig och Baloo!! Blir inget hopplande imon, ska hitta på annat!

2008-11-15 @ 22:33:46
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Lindha

Ja det var kul att komma ut till "stuga" en tur! Fiska dagen lång eller :-) Ses snart & kör lugnt i veckan med "bilen"! Kram.

2008-11-15 @ 22:44:39
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Jennie

hahaha Essir är ju så galet skön!

2008-11-15 @ 22:50:13
URL: http://grafiskformgivare.blogg.se/
Postat av: Alina

Nice blogg hördu! :)

2008-11-15 @ 22:52:02
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Monixx

Vad härligt att vakna till sån skönsång!

Hon verkar vara en sån charmig liten tös lilla Essie.

Ha en kanonbra söndag!

2008-11-16 @ 11:28:18
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Generalen

Trevlig blogg men det är viktigt att även kommentera sina viktiga släktingar inte minst favoritmorbror anders och hans son Anders Jr. SINA VIKTIGA MORBRÖDR

2008-11-16 @ 19:11:58
Postat av: Lindha

tror Generalen fick nån kommentar om sina fina klädpresenter på dopet :-)

Och klart JR är min favvokusin!!!!!!!

2008-11-16 @ 19:39:51
URL: http://mchutney.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0