fÖNSTERPUTSAREN :o)

Dagens roliga...
Sa till sambon lite på skämt att han gärna fick putsa fönstren i köket då jag inte hann det under gårdagens storstäd där.
Senare under dagen läser jag ett inlägg på Fikamonstrets mysiga blogg om just fönstertvätt.
Skrev en kommentar att här sköter regnet tvättningen av våra många & lustiga fönster. (Vi har olika mått & typer i alla rum...)
Sekunden efter att jag postat kommentaren ringer sambon & frågar om vi har mer fönsterputs...
Gissa om jag höll på att tappa hakan i skrivbordet!!
Då hade han putsat nästan alla på undervåningen & vårt sovrum :)
(vid närmare inspektion hemma sen helt klart godkänt men inte inuti fönstren fast vi vet inte hur man öppnar dem utan att de typ faller isär...)
När jag kom hem sa han tom att det var ROLIGT!!!! Det & tvätta är mina hatsysslor...nu får han ta hand om båda. (jag tvättar sällan, bara ibland om det är nåt jag måste ha just då.)

Tittat runt lite på jackor till barnen till vintern, vet inte riktigt vad jag vill ha, Essie behöver en overall, Olle en vardags jacka.
Blev kär i denna västen:

KIDS Mimione dunvest
(kopierad från Nameit, syns bilden?)
Visst är den härlig. Men man använder ju inte väst så mycket. Då måste jag hitta en windstopfleece & då blir det plötsligt ganska dyrt ändå. Västen kostar 399:-

Till Olle är jag sugen på att köpa en blå Molo overall med stjärnor, men har två fina overaller som Essie haft i brunt. Men Olle passar inte i brunt...kanske sälja de två & köpa en beg Molo?! hm....Klura klura!!


Blå Molo (bild från babyshop.se) 1.299kr
Tror inte han kan ha samma stl nästa år också så då är det lite dyrt. Jag är ju så dålig på att sälja saker sen eller så slits det så det inte går sälja.

Till mig själv vill jag nya möbler till vardagsrummet:




Soffbord, tvbänk & skåp från Ikea serie Stockholm. Så fiiiiiin!!! Vil ha vill ha!!!

Så...nu har båda barnen somnat & jag har svabbat av golven också! Skönt men så trist. Måla ALDRIG en trappa vit.
Jo, om ni aldrig använder den eller att alla tar på sig typ plasttossor innan man går upp  ner. Hundar får ha en slags dräkt på sig så inget hår syns.


Förresten fick jag en fin uppfinnaride idag när jag skrev kommentaren om fönstren.
En dammsugare som finns inbyggd inne i väggarna på huset.
Så fort man går ut så höjs listerna upp nån centimeter & så drar det igång en stort sug som suger in allt skräp. Inne i väggen kan det gå som en såndär koränna där smutsen fraktas ner till nån djup håla i underjorden :o)
Sen sticks det ut svabbpinnar som torkar av. När man kommer in igen är det fint & rent & luktar underbart av den där Ajaxfetefleur liljekonvalj.....
Patent på den iden kanske? Glöm inte att ni får rabbatt om ni köper en sån om sisådär 2-3 år :)


Vill du säga mig nåt?
Postat av: Mia

Man förstår att dammsuga inte är din favorit syssla! :) låter som en bra ide!

2009-08-26 @ 20:42:09
URL: http://misenk.blogg.se/
Postat av: Yster

De e ju en underbar ide! Ja e på!!Hatar med de där bullrande sattyget i garderoben. Å du, man kan inte köpa overall för 1300 kr, ungar växer.. fort.

2009-08-26 @ 20:48:36
Postat av: Jessica

Svar: Jo det är nog hösten som är på G... Tyvärr. Ska ta tagi det hela. Tack för omtanken. Känns extra viktigt just nu. Kram



Duktig Sambo du har. tycker med det är aptråkigt. Vi ahr ju 4 glasfönster och de blir aldrig riktigt rena. Men snart byter vi fönster, eller i november rättare sagt. De ser för hemska ut redan men vill inte putsa i "onödan".

2009-08-26 @ 21:33:31
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Helén

Tack så mkt för din kommentar inne hos mig. Den värmde mkt. Ja det är ju lätt så att man växer ifrån varandra även om man var de bästa vänner när man var mindre. Men visst har vi haft otroligt mkt roligt ihop under alla år.

Ha en bra kväll o krya på dig.

Kram

2009-08-26 @ 23:19:37
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Annica

Vilekn KAR du har.. nu slipper jag!!

2009-08-27 @ 09:24:58
Postat av: micka

Du får gärna skicka hit han, mina fönster ser för trista ut :/



2009-08-27 @ 10:53:10
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Låter som en superidé det där med dammsugare i väggen.

Kan man boka upp sig på en redan nu?

När det gäller vita trappor... vi målad eju oxå vår vit och ALLT syns ju på den grrrr



Letar med efter vinterjacka till Nova. Hon har haft en brun kappa från La Redoute (hur stavar man?) i 2 år och jag har älskat den.

Vill ha nåt liknande nu men hittar ingen =(



Trevlig helg (jag tar helg nu, är ledig från skolan imon)



Kram

2009-08-27 @ 19:43:48
URL: http://gabriellagermundsson.blogg.se/
Postat av: Anneli

Ah shit det där var ju verkligen scary. Liksom hur ofta putsar man fönster...och så precis när man läser din roliga kommentar om att regnvattnet m.m. sköter era så står han där och putsar & fejjar...hihi. Duktig han är!

(Lägger det där ordet "mysig", som du beskrev min blogg som, nära hjärtat. Det värmde ;-). Och jag tror jag har sagt innan att du står för den roliga bloggen ;-)).

Ang. vinterkläder så håller jag med en föregående talare, inte kan du väl lägga nästan 1300:- på en overall när dom växer så fort??? Jag unnar inte ens flickorna Polarn-overaller trots att jag har möjlighet att få lite rabatt...kanske snålt men hur många vintrar kan dom ha dom? 1? 2 kanske om man har riktig riktig tur.

Västen var ju superläcker, men kanske mer som en vara-snygg-på-fritiden-väst =) men sånt kan ju också vara skoj ibland.

När det gäller dammsugaren är jag tok-på!!!! =)

2009-08-27 @ 20:01:43
URL: http://fikamonster.blogspot.com/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0