Bastukväll....

Kunde inte bli bättre!
Lagade en supergod stark korvgryta som vi åt först.
Kryddkorvar, massa chili, champijoner, paprika, tomater & en hel burk marinerade vitlökar.. :)

I bastun blev det öl & så lite mys i skräckkammaren gillestugan :)

Tack syskonen med respektive fören så trevlig start på en ny tradition :)




Nånstans en snöbadare :)




hemmagjord blåbärsglass.


Idag är vi rätt sega, bara slappat & fick besök av M&L & deras Melker. TACK för de fina lyktorna!
I eftermiddags åkte jag & sambon till Z-Guld & spanade på ringmärkningen.
Har en ide om vad det blir, så nu ska jag komponera en egen skojig blingbling ring :)

Essie har förresten fått ett mystisk utslag på ena fingret....vattenkoppor?!?`
Hon är inte riktigt sig själv idag så kanske nåt på G.
Får bli nogrann inspektion senare ikväll & imorgon.
Är det vattenkoppor antar jag att våra nypårsplaner tyvärr får ställas in :(
Vet inte om de andra familjerna haft/vill ha.
Sen beror det ju lite på om Essie & Olle blir sjuka & inte orkar med massa folk här.

Ikväll blir det nog thaimat...är så grymt sugen på det.
Eller den sista portionen Jansson & juleskinka.
Jag älskar Jansson & har ätit det varje dag sen dagen innan julafton :)



Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Så det blev ingen badtunna i år ;)

Är jättenyfiken på ringarna.. God fortsättning och hoppas Ester inte blir allt för sjuk nu..

P.S ska droppa in till din mamma i morgon eftermiddag D.S

KRAM

2009-12-28 @ 18:56:53
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Så härligt! En bra tradition. Och giillestugan känns faktiskt lite otäck.

Så roligt att fixa en egen ring. Spännande.

Hojta om det är vattkoppor.

2009-12-28 @ 21:30:29
URL: http://prinsmamma.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0