den dagen...

..när man kommer hem till ett städat hus UTAN alla vagnar/skor/jackor & annat bråte i hallen känns rätt långt borta.
Men vad skönt det skulle vara! Sätta sig i soffan & kanske vila en stund bara sådär...lat!
Men det är klart, allt stök & "stressen" att hinna klart innan kvällen är ju värd den tid man har med barnen när de är små!
Hallen hos oss har totalt kapitulerat! Jag gjorde en tillfällig lösning för nåt år sen med enkla hyllor  med korgar på för förvaring av vantar/filtar/hundgrejer & gud vet vad.
Nu har nedre hyllan glidit ut så allt hänger på trekvarts. Vattenröret i garderoben frös för ett par veckor sen & HankyHandyMan har nog inte ens märkt att det måste spikas dit igen för att man ska kunna hänga upp jackorna därinne.
(Hans stora täckjacka har han numer alltid på kontorsstolen...min hamnar oftast i vagnen.)
Ja, sen en vagn, en sulky, Essies leksaksvagnar, alla våra skor-jackor på kanske 4 kvadrat...
Välkommen men plöj dig in!
FDet får bli helgens projekt att ta loss hyllan & undersöka möjligheten att laga eller så får vi köpa nytt till hallen. Pratade om att göra en stor skjutgarderob istället, så vi får väl kika på hur såna ser ut. Tycker nog de är rätt fula jag.

Kanske skriver mer ikväll, ska ta en runda med Baloo nu, sen blir det plockiplocktimme innan sambon ska jaga liten boll. Blir ju inte så mkt bloggande när jag har jobbdagar :-)

Vill du säga mig nåt?

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0