Första sittningen idag...

Idag har jag varit den superdupermamma man vill vara alla dagar året runt!
Morgonbestyren förlöpte utan minsta gnäll eller förseningar. Ja, ni vet händer nåt oväntat när man ska passa en morgontid är det liksom kört.
Allt åste gå på mina "feminutare".
Drog Essie på racern till dagis & det var perfekt underlag hela vägen så slapp gå med vagnen uppe i snön.
När Essie var lämnad fick jag den braiga ideen att gå till torget för att handla lite blommor. Det rä helt tomt här hemma & lite tulpaner skulle piffa upp det lite.
Ringde Lotten & sa att om hon skulle gå till Sigges hus kunde hon möta mig på stan. Men hon skulle ta bilen.
När jag kommer ner till sjön kommer jag på att det är onsdag.....inget torg alltså.
Vände skutan & gick upp till föräldrars hus & läste tidingen. Pappa var också hemma så han passade Baloo när jag gick ett par hus bort till babyfikat.
Trevligt att ses idag igen & alla grabbarna börjar bli stora nu, snart är Sigge & enda tjejen Stella med i brottningarna kan jag tro.
Anna hade gjort fruktsallad så det var jag tvungen att smaka lite med grädde på. Bra att starta sin kur med det va ;o)  

När jag gick hemåt igen strålade solen & det var så skönt! Älskar det vintevädret, tänk om det fick vara så varje dag!
Snö, sol & inget slask. Gillar vit vinter jättemycke. Men avskyr när det blir slask & grått. Usch!

Lunchen hemma idag blev enligt boken sallad med lufttorkad skinka, ett kokt ägg, ruccola, mango, parmesan & vinäger/olja över. Det var supergott!
Essie gick med grannens ungar & deras pappa till pulkabacken direkt efter dagis. Stackars han fick dra två snowracers & en pulka!
De tre tjejerna leker så bra för det mesta, men "lillatjejen" & Essie bråkar en del, så efter ett tag kom de hem hit istället "storatjejen" & Essie.
Under tiden hade jag hunnit dammsuga & torka alla golv nere & uppe, städat köket, sorterat pant & papper, plockat undan i krigshallen, lagat lunchen till imorgon & middag tills ikväll stod i ugnen. Sen bakade jag GI bröd som blev helt fantastiskt gott. (ja, var ju tvungen & avvika från dagens meny & smaka en skiva.....)
Till middag blev det lax i folie i ugnen.
En rätt jag definitivt kommer göra igen.

Laxbit
riv en morot
pressa en vitlök blanda ihop med morot
salta peppra
Lägg laxen i folie, täck över med morot/vitlöks-blandningen
in i ugn sa 20 mmin 175grader

Låter simpelt med det bara smälte i munnen - med lite ärtor till & potatismos en riktig festrätt!!!

Tyvärr var batteriet urladdat i kameran, hade tänkt ta lite kort på maten annars!

Sambo  kom hem vid 17:50 så jag smet ut på ett miniträningspass med Baloo. Han var dock mest intresserad av att lukta idag. Kanske dags att börja lyfta på benet snart?

Nu blir det slappa framför tv:n. Olle sover sen en timme, trött efter dagen & fick bada med pappa & Essie innan nattadags. Det är nog bara jag i familjen som ogillar bad  :0)

GoKväll på er alla, imorgon ska jag in i verklighetspasset så behöver nog vila lite!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Annica

Jag såg dig allt när du gick ut med Baloo runt sjön vid 18 tiden.. Vad hade du i handen?? Tyckte det såg ut som nått som rykte och glöd?? Tycker du ska sluta, förstår inte varför du är så dum!! Du är snart den enda kvar som gör det!! SLUTA, det är snart 1,5 år sen jag la av... SLUTA

2009-01-21 @ 20:23:24
URL: http://hittaringendoman.blogg. se
Postat av: Anna

Ha ha.. det var en avhyvling som inte går av för hackor du fick av Annica ;-) Håller iof med henne! Dumheter att börja igen ju...



Ja, tack för idag! Var trevligt värre måste jag säga.. lite stimmigt blir det ju men det får man ta! Tycker nog att fruksallad var bland det bättre fikat ändå va? :-)

2009-01-21 @ 20:51:28
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Helén

Duktig du är som har tagit tag i det hela. Ja jag skall väl oxå göra det, men inte idag..ler Det orkar jag inte. Ja jag såg att solen sken ute o det brukar inte slå fel utan att jag är sjuk när solen strålar utanför, det är inte rättvist.. Nåja nån dag blir man väl bättre iaf.



Ha en bra dag imorgon.

Kram

2009-01-21 @ 21:27:01
URL: http://mammasblogg.blogg.se/
Postat av: Monixx

Duktig du har varit idag! Låter ju som en toppendag. Skönt när man får såna där dagar när allt bara flyter och man hinner allt man önskar.

Då blir man ju glad i själen minsann.

Ha en bra dag imorgon.

Natti natti

2009-01-21 @ 22:37:05
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Monixx

SV: Jag vet inte riktigt. Men jag vill minnas att jag sett nånstans att man ska kunna lägga ram runt bilderna. Ska spana lite på hur det funkar.

Hittar jag så kan jag fixa det. Blev hemma idag med sjukt barn så.. Micha har haft en konstig vakennatt. Misstänker att det var magont el nåt. Och 2-åringar som bara svarar "ja" på allt när man frågar nåt oxå. Lätt att veta exakt vad som är fel då. hihi

2009-01-22 @ 06:57:40
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Marie

Låter jättegott, ska ha lax i veckan så kommer nog att testa ditt tips här! återkommer med vad jag tycket om det senare ;-)

2009-01-22 @ 08:16:13
URL: http://mariekarlssons.blogg.se/
Postat av: Micka

Visst blir man sådär pigg o glad av värligt vinterväder med solsken :)



Lycka till med "dieten".. Smarrig recept.

2009-01-22 @ 08:38:57
URL: http://micka87.blogg.se/
Postat av: Jag själv

Smullan, det måste varit ett tomtebloss.. :o)

2009-01-22 @ 09:56:30

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0