På med stegräknaren igen kanske?

Ja den skulle jag ju haft idag, hade nog slått rekord!
I morse var det dags för dagislämning, var ju ett tag sen så lite ringrostig i morgonrutinerna. Var i jättegod tid, sen 8:40 var jag i köket & ser inga smulor på bordet. Frågade Essie om hon ätit med pappa men det hade hon inte.
Så det fick ju bli att laga lite gröt till Olle & mackor Yoggi till Essie. SEN kom vi iväg.
Halvvägs till dagis kom hon på att vi glömt David hemma på golvet. Ville vända hem igen.
Nene sa jag, David får följa med Olle till Melker & vänner idag istället.
-Då vill jag se kort på han sen!!! sa Essie

Hem igen efter en liten extrarunda med Baloo & så var det bara att traska vidare till ytteränden av stan.
Mötte upp Sigge & Stella (ja, kan ni tänka en TJEJ som vi leka med grabbarna idag)  med mammor på halva vägen så traskade vi i kylan hem till Melkers Palace.
Lite goda mackor & massa babyprat fördrev snabbt hela förmiddagen .
Och såklart David hade jag ju inte glömt bort. Han trivdes i Melkers gåstol.
Alla dockor med hår är flickor & alla utan är pojkar. Detta är alltså David.


Olle åt en hel stor burk spaggetti & köttfärs idag hos Melker så skojig men lite spills det ju.


Och Stella med mamsen fastnade i bakgrunden också.

Gissa förresten om jag blev förvånad ikväll när mamma min hittade två risgryn i underkäken på Olle. Två på samma gång. Inte konstigt han har dreglat sista tiden!!

Väl hemma igen efter en långpromenix till så var det ingen ide att gå in innan hämtningen av Essie.
Tog en 20 minuters träning med Baloo, men idag ville han inte alls. Bara bus i massor & hoppade värre än Kängurun Jackson. Men alla dagar kan man inte hålla alla hormoner i styr & idag hade han ju varit ensam hemma ett par timmar.
Numer får han gå fritt i huset & peppar har det inte hänt att nåt är söndertuggat eller så. Bara mina sunkvantar han hämtar & tuggar lite på men de har inte gått sönder så han måste bara ligga med dom & sniffa mattedoft eller nåt.
Skyldig till bus?


En skojig bild på Essie, ser ut som hon bara har ett stort huvud & minikropp. (fast hon e ju inte så stor iåförsig)



Igår var hon inte lika söt när hon kom hem från dagis som en  ny typ av Smurf.
Hon & en pojke hade målat varandra vackert med tuschpennor i hela fejjan. R sa att Essie hade lite om man jämförde med pojken.
Essie påstår fortfarande att de visst hade lov att måla varandra.....enligt fröknarna sa de att de vilade i mysrummet...jamenvisst om Essie säger att hon vilar mitt på dagen är det bus i farten..fast hellre måla på varann än mysa i den åldern haha..
Just det...på dagis ska man ju ha extrakläder. Påminde R om det i måndags att ta med det efter juluppehållet.
Idag när jag hämtade ser jag en tröja jag känner igen men inte som Essies i hennes korg. Tar upp den & ja, det är Olles lilla t-shirt som han växt ur i stl 50.
Frågade Essie om pappa tyckte den passade henne, så skrattade hon så hon nästan kiknade & skrek DET ÄR JU OLLES! Jag är ingen BEBIS! Ja, ibland undrar man ju hur männen ser saker...

Sambon smet på spelkväll & jag hoppade i badet när han gått, precis då ringer det på dörren. Typiskt. Men jag klev inte upp, hade ju precis lagt mig tillrätta med Olle på magen & Essie lekte vattenvarg. Så det fick va.
Mina föräldrar kom en stund senare & de hade träffat R:s föräldrar på affären & det var de som plingat på.
Mamma hade med fina nya gardiner till mig så nu är julen helt ute i köket!
Det är vita vepor under & plast/pappers svarta rutor över. Fint eller hur!!


Nu ska jag krypa ner i bädden & imorgon blir det nog lite ÖF

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Anna

Tack för idag! Himlans trevligt... får bli fler gånger!



Schyssta gardiner, vart får man tag i sådana??



Har testat o lägga Sigge kl 20.00 idag, så nu återstår o se hur kvällen/natten blir ;-)

2009-01-15 @ 21:38:29
URL: http://giss.blogg.se/
Postat av: Lindha

Vet inte vart hon köpt dem, men tror på Lagerhaus eller nåt sånt.

2009-01-15 @ 21:43:18
URL: http://mchutney.blogg.seney.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Haha Rille! Tur att hon inte behövde byta tröja då. Då hade fröknarna fåt sig en nöt att knäcka.



Ha det gott

2009-01-15 @ 21:48:25
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Micka

Aa feena gardiner :)

2009-01-15 @ 21:57:45
Postat av: Ida (Meya, Tex)

Jag hade med velat gå på ÖF men mina är ju sjuka :(

2009-01-16 @ 00:09:25
URL: http://idaelisa.blogg.se/
Postat av: Helén

Kanonfina gardiner.

Ja det där med karlarna känner jag igen. Hasse är likadan. Men han glömmer gärna annars att ta med saker o ting. Var ju hemma med Adam i tisdags o Hasse lämnade Emma på dagis, när Adam o jag hade vaknat o kommer ner så hänger Emmas overall i hallen, med andra ord hade hon inget varm o ha på sig, men det hade ju ordnat sig ändå. Hon hade fått låna...ler

Ha en riktigt mysig helg.

2009-01-16 @ 12:08:41
URL: http://mammasblogg.blogg.se/

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0