Vad ljust det är...

..är det fullmåne idag? hela himlen är ju så ljus. Det ser nästan lite konstigt ut med ljusrosa himmel nu på kvällen...vågar man gå ut?


Jag har haft en bra arbetsdag, timmarna bara rusar iväg. Tog en minishopping på Åhlens på lunchen, skulle ha korgar men köpte grejer till Olles rum istället.
Matta, hissgardin, 2,7 m tyg & en hängare för sammanlagt 200kr.
Vet inte om jag vill ha det egentligen men lite barnum måste väl Olle få bo i!
Det ät det där temat med rymdfigurer, kan inte bestämma om jag gillar det eller inte men får duga så länge. Hoppas hinna sy lite imorgon...eller köpa målarfärg!

Båda de små är kräksjuka. R har fört statistik under dagen & Essie stannade på 14 spyor. Men däremellan är hon lika glad som vanligt om än lite slöare & vit i ansiktet. När jag kom hem från jobbet hade hon iallafall ätit en macka & druckit har gjort hela dagen.
Olle han är sällskaplig & vill bara äta välling & bajsar på som ja vet inte vad :-)
NU har han somnat....han ville inte alls sova som den klocka han brukar vara om vi inte satt hos han hela tiden så han fick vara med & kolla på Lets dance ikväll. 
Olle  höll glatt takten mot tvbänken, gissa om vi skrattade åt han!
Nu ska vi se om jag fattar detta med Youtube...tror inte det men försöker...

hmm..youtube står  laddar i evigheter..brukar det ta typ 10 minuter att ladda upp en 15sek film?

Olle massakerar vår bokhylla....han har siktet inställt på allt numer så vet inte vad jag ska göra av alla grejer...



Rivit ut alla hyllor han nådde, fick tråkigt & körde vidare....

Rivstart dag tre:

Frulle på jobbet, grov fralla. skinka & paprika (jaaa.....liiiiite fusk men vafan det är ju fredag....)
fika en god nötsmåkaka som Ulla bakat...så underbart god!!!!! (Fusk IGEN)

Lunch:
Köttfärslimpa, nötfärs, paprika, oliver, lök, & grädde i. Sen skulle det liksom inte vara mer, men tog lite ruccola som upp-piffning. 

Mellanmål på jobbet: 
2 Werthers kolor, 1 bit långbulle, S ska flytta & bjöd på vetelängd...FUUUUSK...

Middag: 
Entrecote med fyllda tomater, oliver, lök, vitlök, dijonsenap mm... 
Börjar fundera på om man verkligen kan gå ner i vikt av sånhär tung mamt.
Middagen orkade jag bara hälften sen helt proppmätt. 
Saknar sallad till många rätter är bra mustiga!
 Ja ni ser ju själva! Ser inte nyttigt ut, men gjort efter receptet till minsta detalj!!
Det på köttet är nån slags panering på dijon, lök, ägg & tabasco mm. Suveränt gott var det iallfall!

 




Nehe...videon har fastanat i cyberrymden...kanske återkomer om den senare eller en helt annan dag, nu ska jag gå ut i det konstiga nattjuset!

Vill du säga mig nåt?
Postat av: Sussi

Bra att maten var god för den såg tyvärr inte särskillt aptitlig ut.. hahaha.. du är för go du med dina matlistor och annat!

Hoppas Ester piggar på sig och att inte hela familjen blir smittad nu!!!

Kram och trevlig helg!

2009-01-23 @ 22:12:51
URL: http://schatzisfiske.blogg.se/
Postat av: Lindha

nä...det blev en rätt flötig bild.

Fast det såg & faktiskt var det riktigt riktigt gott i verkligheten!

2009-01-23 @ 22:14:44
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Jessica T

Krya på barnen. Hoppas ni andra klarar er. Jag är så impad av din inställning till allt. Liksom "jaha, kräksjuka. Äsh det går över" medans jag är med "kräksjuka, åfyåfyåfy, villintevillintevillinte, hoppas vi inte dör"

I nästa liv paxar jag din inställning. Kram :)

2009-01-23 @ 22:54:03
URL: http://prinsmamma.blogg.se/
Postat av: Monixx

Det där såg gott gott ut! ;-)

Allt flötigt är gott! hiihihi

Fortsatt trevlig helg önskar jag.

Kram

2009-01-24 @ 00:27:23
URL: http://monixx.blogg.se/
Postat av: Lindha

Jag blir apsjuk halvdöd om jag åker på magflussen, men tack & lov blir ingen av ungarna speciellt påverkade konstigt nog & det är huvudsaken.



Sen finns det fördelar med allt, trots att man nästan dör går man ju kanske ner ett kilo eller två haha...

2009-01-24 @ 07:42:06
URL: http://mchutney.blogg.se/
Postat av: Micka

Ursch för magsjuka, kan den inte bara försvinna nångång.. Skickar krya på Kramar.



2009-01-24 @ 09:03:45
Postat av: Marlen

Shit så hungrig jag blev :) ser riktigt gott ut det här.

2009-01-27 @ 06:06:44

Härinne skriver man nåt braigt:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara för mig)

Har du någon blogg?:

Skriv nåt trevligt::

Trackback
RSS 2.0